30 april 2009

Härliga ärliga barn

Idag var jag och hälsade på på mitt jobb. Det var ett stort steg som jag klarade av idag, jag visste inte alls hur jag skulle reagera. Så det var svårt innan jag kom dit. Men det blev bra. Det var skönt att få träffa jobbarkompisarna och prata med dom lite. Och det var roligt att se barnen. När vi var ute på gården stod ett barn och tittade länge på mig innan hon vågade säga det hon tänkte på.. -Du jag vet redan att din bebis är död, sa hon. Jag log mot henne som ett litet beröm för att hon vågade säga vad hon tänkte på. -Ja, sa jag, så är det. Då cyklade två andra barn förbi en av dom sa; -fast vi har redan fått våran! , ja, sa den andre och våran lever fortfarande. Jag log mot dom med, och dom log och cyklade vidare. Tänk vad fint det är med barn. Dom säger vad dom tänker utan att lägga massa värderingar i det. Dom vågar säga det många tänker. Och man blir glad av att dom är så sorglösa.

8 kommentarer:

Amanda sa...

vilken kämpe du är jessica och vilket stort steg du tog. ja barn är härliga i alla väder.
i hopp om en trevlig helg. Kram Amanda

Jessica sa...

Goding mitt i allt detta har du fortfarande din humor kvar De tjejer som kan få mej att skratta är lätträknade du är en av de o har alltid varit hoppas du inte missförstår mitt inlägg här nu men barn är bra sköna eller hur? Kärlek Från Jessica Lindström

Cina sa...

Det stämmer att sanningen, den får man höra av barn! Nej, de har ju oftast inte vecklat in sig i värderingar, måsten och mallar. Det var ett stort steg för dig! Och för barnen. Tänk ändå, vad de undrat. Nu fick ni mötas! Det låter skönt mitt i allt. Hoppas du får en skön helg!

"Mormor Lena" sa...

Det är ett enormt stort steg att bestämma sig för att åka till jobbet och hälsa på. Att åka till den miljön där man tidigare var gravid och då inte anade vad som skulle komma att hända sen. Att se in i andra människors ögon och vara beredd på att få höra ord som man inte kan förbereda sig på. Det krävs ett enormt mod att att ta den utmaningen. Det modet bor i dig!

Ulle sa...

...och vilken känsla att få träffa dig! Att se att just då kunde benen bära dig, bilen förde dig till oss och vi fick rå om dig en liten stund. Skickar en kram till då ord blir överflödiga. Kram!

Therese B sa...

Det var ett stort steg Jessica och jag är så glad för din skull att det gick bra och att du tog dig "mod" att åka dit! Stor kram!!

Anna-Maria sa...

Barn är underbara.. Våra hade oxå blivit så ärliga och underbara.. Du är jätte stark som orkade gå tillbaks.. Själv mådde jag jätte dåligt att gå tillbaks, för jag vart illa behandlad när jag var gravid.. Men starkt av dig! Jag önskar er en trevlig helg.. Varma Kramar från oss

Mamma Melissa sa...

Barn är verkligen så underbara! Precis som du är -som orkade åka till jobbet och hälsa på! Du tar så stora kliv att en annan knappt hinner mer:.))