24 april 2009

Mardröm

En nära vän har varit på besök ett par dagar. Han har också gått igenom stor sorg i sitt liv och vi satt och pratade om hur man orkar. Jag berättade att jag har det absolut värst på morgon och förmiddag. Jag trodde kvällarna skulle vara värst men det är den bästa stunden på dagen. Han nickade och höll med, ja så hade det varit för honom med. "Men det är inte så konstigt när man tänker på det, sa min vän, när natten kommer får man vila och slippa orka en stund. Det värsta är att allt är omvänt när man har sorg. Innan hade man mardrömmar när man sov och sedan vaknade man och blev lättad när man insåg att det bara var en dröm. När man har sorg vaknar man till mardrömmen"

4 kommentarer:

"Mormor Lena" sa...

Jag önskar dig nätter av läkande vila. Snart ska dina dagar bli mindre mardrömslika. Snart. Små, små steg. Timme för timme. En dag i taget. Kram!

Mamma Melissa sa...

Åh, så klokt sagt av vännen! Känner igen det där... om man lyckades slumra till och sedan vaknade och insåg verkligheten... det gör så ont... men jag lovar (klen tröst just nu, jag vet) men det blir bättre... jag är ett bevis på det!

Jag tänkte i sekundr när det var som jobbigast... nu har en sekund gått = en sekund mindre att ha ont...

Amanda sa...

huvvaligen, det är bra att ha vänner som gått igenom sorg som förstår dig. hoppas allt löser sig till det bättre. kram Amanda

Jörgen sa...

Kram på er!