08 april 2009

Mio -tid.

Jag har så många gånger önskat att jag fick mer tid med Mio, fler minnen och stunder att ta fram när sorgen blir svår. Jag har också undrat över om det skulle blivit ännu svårare att förlora honom om vi haft honom längre och lärt känna honom mer. Inte för att jag kan föreställa mig att det kan bli tyngre än vad det redan är. Men imorgon får vi lite mer tid och några minnen till. Jag hoppas att det inte blir för svårt, utan att vi får en fin stund att lägga till i Mios bok. Jag vet att många ljus kommer att brinna för honom imorgon, det värmer. Vår närmsta familj kommer hit och delar dagen med oss. Och många många andra är med oss i tanken.
Kramar från oss.

25 kommentarer:

Jörgen sa...

Kommer att tänka på er imorgon...

//Kramar i massor

Ulrika D sa...

Jag tänker på er i morgon och hoppas det blir en fin stund.


Kramar

Frida sa...

Kommer att tänka på er hela dagen i morgon (Som jag redan vet många gör med mig varje dag)!
Massa Kramar till er! Älskar er!

Anonym sa...

Tänker på er och hoppas att morgondagen blir så bra som det går. Hoppas allt blir fint och stämningsfullt. Kramar från kusin Pernilla med familj

Unknown sa...

Vi tänker alla på er och tänder ett ljus här på dagis för lille Mio

Kram från oss på jobbet

Unknown sa...

Mina tankar går till er i morgon och trots att det kommer bli en jobbig och tung dag hoppas jag att solen ska lysa på er och lille Mio....

Tusen kramar sandra

Anonym sa...

Vi kommer att finnas vid eran sida. mor-far mor-mor

Ingrid S sa...

Tänker mycket på er i er djupa sorg, men speciellt imorgon.

Mamma Melissa sa...

Imorgon klockan tolv så åker vi upp till flickorna och tänder ljus för Mio hos dem!

Imorgon kommer det att bli en kalasdag för Mio!:.)) Och mina flickor är hos honom och håller hans hand.

"Mormor Lena" sa...

Mina tankar är med dig och Martin imorgon. Även jag tänder ett ljus för en liten kille som stannade alldeles för kort tid på Jorden. Ljuset är också för hans mamma och pappa. Kraft- och styrkekramar till er båda.

Johanna Dolk sa...

Jag hittade hit från Mamma Melissas blogg, och vill skicka värmande och stärkande kramar till er på Mios dag idag. Hoppas ni får en fin stund tillsammans.

Kramar!

Elisabeth sa...

Vi finns med er i dag..Vi tänder ett ljus för er idag..Mio kommer nu till min mamma hon älskar barn och kommer ta hand om Mio och ge honom värme och omvårdnad..

Anonym sa...

Jag hittade hit via Mamma Melissa´s blogg. Jag kmr tänka på er idag och tända ett ljus för lilla Mio

Isabelle sa...

Jag hittade hit via Mamma Melissas blogg.

Jag kmr tänka på er jätte mkt idag och tända ett ljus för Mio på hans stora dag.

Tinna sa...

Vi tänder ett ljus för Mio idag och tänker på er och kramar er i våra tankar. Låt kärleken från Mio strömma genom er och hör hans tröstande ord, "Jag finns hos er i era hjärtan alla dagar".
Från Johan, Magnus, Stefan och Per och Tinna

Anette sa...

Tänker på er...
Kram
Anette

Anonym sa...

Vårt ljus har aldrig slocknat och kommer givetvis att brinna ännu en tid, för Mio.

sandra sa...

Tänkte bara skänka en tanke åt er. / Massa kramar

jessica sa...

Tänker på er varje dag har nu tänt ett ljus för Mio...
Kramar Jessica Lindström

Anonym sa...

Det var tungt att begrava min kära, för det kändes bättre då kroppen var kvar här, nära mig. Egoistiskt tänkt, men det kändes så lätt att besöka kroppen, även om den var själslös, som endast ett litet skal. Samtidigt var det ett ljust ögonblick då jag kände att dess själ äntligen fick ro och kunde vandra vidare efter begravningen. För visst är begravningen något för oss här på jorden, våra kära har redan vandrat vidare. Jag kände mig så tom, så ensam, så ledsen, så tung. Fortfarande fyra år efter, så kan jag inte förlika mig med min sorg, tror ständigt att mina kära ska komma tillbaka, som efter en lång resa. Det är underligt, döden är så kall och oåterkallelig. Samtidigt så ljuv och vacker, lugn och stilla. Jag undrar hur de har det på andra sidan, går de omkring med lika mycket sorg som den vi bär här hos oss. Näe, jag intalar mig att de bäddas i sockervadd och endast ser ner på oss när vi inte är i sorg. Ty en annan sorg jag bär nu är 20 år, säg, blir barnet på andra sidan alltid i den ålder de gick bort i, eller åldras de precis som vi? Det är många frågor som virvlar runt i en mamma i sorg. Jag är med dig i alla steg och bär din sorg som om den vore min. Tänker på er idag och alltid.

// Mamma till 1 ängel, 2 barn och själv faderslös sedan 4 år.

IVF-Karusell sa...

Hittade hit från Mammamelissa. Skickar en kram och tanke till er vars son stannade alldeles för kort tid på jorden. Hoppas begravningen blir vacker. Ta hand om er!

vindensmelodi sa...

Hittade hit via Melissa,,,och sänder mina varmaste ödmjukaste tankar.

Vila i Frid lilla Mio.

Amanda sa...

måste först och främst få beklaga sorgen efter er älskade lilla numera änglason. att världen och livet kan vara så orättvist. varför ska små barn behöva lämna jorden? varför varför varför?
alla dessa frågor och inga svar.

är en ny läsare av din blogg och jag beundrar dig. hur stark du är över att kunna blogg om din vardag, om sorgen efter lilla mio osv.
är tacksam för att jag får ta del av din resa. kommer garanterat att fortsätta läsa.

många styrkekramar Amanda och Glad Påsk med.

"Mormor Lena" sa...

Jag har tänt ett ljus till Mio på www.gratefulness.org/candles. Det lyser för honom i 48 timmar. Jag tänker på er!

wojtan sa...

Hej

Kikar in och tänder ett ljus för Mio.
Mina tankar finns hos er.

Kram Åsa