22 april 2009

many years ago

För många år sedan fick jag ett samtal från BB och jag hörde min bästa vän pipa i luren:
- Det blev en flicka!
Vi skrattade och grät glädjetårar tillsammans i luren. Sen packade jag ner kameran och åkte till BB så fort dom släppte in mig. Där fick jag träffa den sötaste lilla tjockis jag nånsin sett.
It was love at first sight.
Jag fick den fantastiska utnämnelsen "hedersmoster". Idag har jag jubileum. Jag har varit hedersmoster i 15 år! Den lilla trollungen har blivit en underbar ung kvinna, och vi alla runt omkring henne kan inte vara mer stolta .
Så grattis Jennifer på din 15 års dag.
Jag älskar dig! Moster J

8 kommentarer:

Jenna sa...

Det var en fin text =')
Ja, det är jubileum nu ja ;)
Tur att man har en hedersmoster som finns för en hela tiden <3
Att fylla 15 betyder ju ganska mycket, men jag lovar jag ska ta det lugnt :p
Puss och kram och TACK :D

"Mormor Lena" sa...

Grattis Jennifer och grattis Jessi! Hedersmoster är något av det finaste man kan vara! Bilden på födelsedagsbarnet är fantastisk!! Kram!

sofia sa...

HiHi! Den vännen vet jag vem det är! Jag kommer ihåg det som det var igår!
Tänk vad tiden går.
Jättefint Tack Jessi! du gör så fint.
Kram Sofia

Anonym sa...

Vilken fin tjej och vilken hedersmoster!! ..och jag var faktiskt lite inblandad som BVC sköterska.... haha. Kram Jessika och Grattis Jennifer/Moster (Jessikas) Lise-Lott

Mamma Melisa sa...

Grattis Jennifer och grattis Jessica! Vilken härlig bild också!:.))

Och hedersmostrar är fina saker... :.)

Anonym sa...

Hej!
Ville tala om att jag tycker din blogg är jättefin!

Men mest ville jag säga grattis Mio på namnsdagen!!

På Bolibompa har dom en kalender där barn som inte står med i den vanliga kalendern får ha namnsdag.
Och idag för precis ett år sedan drogs namnet Mio ur Bolibompa-hatten. Och idag drogs ännu ett namn som jag inte kommer ihåg..Kommer bara ihåg att jag tänkte på dig och din pojke i morse.
/Helena

Amanda sa...

grattis i efterskott får man säga då. hoppas allt är bra trots allt. glöm aldrig att mio för alltid är med er. kram Amanda

jessi sa...

Amanda och Helena- Vad fint att ni tänker på oss och vad fint att han har en egen namnsdag. Kram J