14 april 2009

Styrka

Jag satt och lyssnade på sånger som ni tipsat mig om(har fyllt i lite fler låtar om ni kollar neråt i bloggen på "mios cd"), och surfade runt lite planlöst på nätet. Då hittade jag den här fina dikten.. vet ej vem som skrivit den, men den personen vet mycket om styrka.
Jag tillägnar den min fina Martin som jag älskar så oändligt mycket.

Att vara stark är inte
att aldrig falla
att alltid veta
att alltid kunna
Att vara stark är inte
att alltid orka skratta
att hoppa högst
eller vilja mest

Att vara stark är inte
att lyfta tyngst
att komma längst
eller att alltid lyckas

Att vara stark
är att leva livet som det är
att acceptera dess kraft
och ta del av den
att falla till botten
slå sig hårt och
alltid komma igen

Att vara stark
är att våga hoppas
när ens tro är som svagast
att vara stark är
att se ljuset i mörkret
och alltid kämpa
för att nå dit

9 kommentarer:

Carolina sa...

Sant så sant, väldigt fin dikt! Kram Carolina

"Mormor Lena" sa...

Helt underbar dikt!!!

Amanda sa...

vilken fin dikt. den beskriver verkligen hur mycket du älskar din man.
kram Amanda

engel sa...

Tro - Marie Fredriksson

Emeli sa...

Hej på er! Vilken tur att ni har varann att vända er till när det blir för tungt! Verkligen en hel mysig dikt! Tänkte mest bara säga att jag tänker på er!Ta hand om er, Kramar Emeli

Unknown sa...

Vilken underbar dikt....säger allt och så sann!
Precious child av Karen Taylor-Good är en låt som jag tycker du ska lyssna på.....bland de finaste låtar som någonsin har skrivits....

Kram

T sa...

Att våga möta sorg


"Var inte rädd för att fråga och tala om det som hänt.
Tiden läker såren, men om Ni bryr Er så hjälp mig
- våga möt mig där jag nu står.
Förtvivlad möts och omges jag av människor som inte förstår.Mina läppar kan le, men sorgen i mitt hjärta kan ingen se.För mig är ingen fråga för dum,
så våga möt mig
- våga att inte vara stum."

Denna disk skrev jag tre veckor efter att vi drabbats. Tyvärr hittade jag den på nätet där en ´Annelie´skrivit den som sin :-(
Tycker den säger mycket.

Anonym sa...

En underbar dikt Jessica. Hela dikten är "stark" i sig själv.

Jenna sa...

Fin dikt, jättefin =)