27 april 2009

svåra samtal

Idag har jag lyckats samla kraft till att ringa viktiga, men jobbiga samtal. Jag har pratat med försäkringskassan, administrationen på mitt jobb och en kollega. Jag har även skrivit ett brev till min läkare. Nu får vi hoppas att det rullar på som det skall med mammadagar, sjukskrivning och semesteransökan. Jag har iallafall gjort mitt bästa för att det inte skall bli fel någonstans för det vore inte kul att stå utan pengar nu också, vi har nog som det är.

Imorgon är det en månad sen vår lille Mio föddes.

2 kommentarer:

"Mormor Lena" sa...

Jag håller tummarna för att allt går bra med det administrativa. Du ska veta att det du har gjort idag inte bara är något du har gjort för dig/er. Genom att du har talat med/skrivit till människor som möter mammor och pappor i sorg så har du gjort något för hur andra människor förhåller sig till det faktum att det finns små barn som stannar en alldeles för kort tid på Jorden. Du har också underlättat för de mammor och pappor som kommer efter er.

Glöm inte bort att bara för att vi inte kan se något så betyder det inte att det inte finns. Det är mycket som finns men som inte kan ses med blotta ögat.

Imorgon tänder vi ett ljus för lille Mio. En liten kille som har berört så många människors hjärtan. Kram!

elina sa...

Inte för att det hjälper er mitt i sorgen men jag beklagar så himla mycket och mitt hjärta blöder när jag läser. Tårarna rinner på mig, men som sagt. Det hjälper inte er på något sätt. Ville bara säga att jag är ledsen och att ett barn ska inte tas i från en!!!

Mio finns i himlen och kollar ner på mamma och pappa nu!