02 april 2009

Dikt till Mio


Alla ord och dikter ni skickat oss är så vackra och hjälper oss att sätta ord på vår sorg. Egentligen vill jag lägga fram alla. Den här dikten till vår son har vår älskade Jenna skrivit .


Till dig, min kusin Mio...


I put a rose on your grave...
I want you to save...
One memory of me...
That you and I will be...
Together one day...
So please say...
In heaven we will meet...
You will save one seat...
For me, I will come to you...
I am sure I will do...
One day I will see your eyes...
Up in the skies...
Won`t say goodbye now...
I will make a bow...
And say "I´ll see you soon,
I need to stay a little longer here..."
And you will answer :
"Yes, see you up there..."

Av: Jennifer

7 kommentarer:

Unknown sa...

En dikt säger mer än tusen ord.....fantastisk vacker!

Miljoner kramar till er båda

Mamma Melissa sa...

Vad fint ni har gjort det på bloggen!:.)) Harmoniskt, vackert och stämningsfullt -underbart!:.)

Och bilden på er allihopa är jättefin!:.)

Skickar en länk till en dikt som jag skrev till flickornas annons: http://mammamelissa.blogg.se/2008/october/till-mina-flickor.html#comment

Och nu sitter Mio med dem på samma moln!:.))

Petra sa...

Vad fint ni gjort om här på eran sida! Tänker på er - ständigt. Tacksam att internet finns så att jag får vara er "nära" fast vi är långt borta. KRAM p

Sofia sa...

Vilken tur att ni har den här fina bloggen nu. Allt är så fint.
Sen får jag ju vara en jättestålt mamma när Jenna skriver så fint till eran fina Mio.

Massor av Kramar Sofia

Ingrid S sa...

Otroligt vacker blogg.
Utstrålar ett sådant lugn.
Och nu sitter lille Mio tillsammans med andra änglabarn uppe på molnen, där några är speciellt utvalda att ta hand om honom, så att han inte känner sig ensam där uppe.

Jörgen sa...

Vacker!

Anonym sa...

Otroligt vacker dikt!

Har precis hittat hit genom MammaMelissa.
Vill ge er stora kramar trots att vi ej känner varandra!