28 april 2009

Present

Vet du vad Mio? Jag stod på trappan idag och tänkte på dig, och då kom postbilen.... och han hade med ett paket till dig idag på din enmånadsdag! Åh vad din mamma blev glad skall du veta.


Det var jättespännande för det var liksom fler paket i det gröna postpaketet.... Hoppas du ursäktar att jag hjälper dig att öppna men det får man göra med små barns presenter.








I paketet var det en mystisk väska..











Ja vem bor i väskan? Jag öppnade väskan och tittade ner så
jag och du vet ju nu , Mio, men vi väntar med att lägga ut den sista bilden tills pappa kommit hem och fått se den först...
Fast jag kan säga att både tanken och presenten är något väldigt väldigt fint som vi blev så glada för. ........


_______


..några timmar senare;
Här är han! Han heter Justin och är den enda av sitt slag i Sverige. Unik precis som du Mio.
Den som skickade honom till oss skrev såhär fint på kuvertet:


Ibland kan man få något som en person har köpt,

men som många, i tanken, är med och ger.

Så är det med denna gåva.


Därför vill vi tacka alla Er som finns där och alla som tänker på oss. Och en extra kram till Dig som visste hur mycket just denna nallen betyder för oss.
Vill du titta på Justins kompisar så finns dom på http://www.kurragomma.nu/nallar.htm

11 kommentarer:

Johanna Dolk sa...

Vad kan det vara som skymtar... ;-) Vilken fantastisk present, den måste komma från någon som saknar Mio väldigt mycket!

Lilja sa...

Åh så spännande Mio, tänk när din pappa får se den. Jag tittar in här hos dig lite senare och kanske att din mamma lagt upp nästa bild så vi får se resten av hemligheten, som ser ut att vara lite lurvig och väldigt kramig.

Anonym sa...

Jag blir så djupt rörd av alla dina inlägg.. så fint du gör på din blogg. Jag kan inte låta bli att kika in varje dag och läsa. Och tänka att ni just ni fick en så söt änglaunge.

Jag tror oxå att han sitter där uppe och ser allt fint som skrivs om honom. Och önskade att han var där med er. Men han hade nog ett viktigt uppdrag utföra, som att se till alla andra söta ängla ungar och alla de andra som lämnat oss alldeles för tidigt så att dom får det extra bra där dom är.


Älskade änglaunge. Stora kramar
Vi tänker på dej och dina goa föräldrar.

"Mormor Lena" sa...

Man ska inte underskatta värdet av materiella ting. Något speciellt på en speciell dag kan betyda mycket. Vilka fina och fantasifulla bilder och texter, det fick mig ett le! Jag förstår att dagen idag är en dag fylld av "allt". Men vet du? De dagar du har bakom dig har du erövrat minut för minut, timme för timme och de behöver du inte ta dig igenom igen. Din väg fortsätter och varje steg du tar läker dig lite, lite grann. Fortsätt att gå. Tappa inte hoppet. Vi är många som följer dig på denna din tuffaste utmaning.

Mamma Melissa sa...

Titta, han passade ju in alldeles utmärkt hos er!:.)) Snart kan vi ha nallekalas allihopa:.))

Unknown sa...

Å vad fin han är.....lika fin och underbar som er son är
Kram

Amanda sa...

åååh vilken fin present. denna skulle mio ha blivit jätte glad över. underbar gåva från underbart snälla personer. önskar jag kunde ge dig något med. //Amanda

jessi, mios mamma sa...

Tack ni är så snälla allihop, ni ger alla på olika sätt, en tanke, ett ord, ni tar er tid att läsa om Mio, någon skickar ett kort, en blomma eller en present, någon kramas och någon gråter med oss. Alla gåvor är lika fina. Nallen fick vara med lite extra idag, han är något jag kan krama och hålla i nu när jag inte får ha min son i famnen... därför blir den väldigt symbolisk.Och just att han kom idag på hans månadsdag och var en sån överraskning. Jag har fina vänner. både sådana jag känner och er jag inte mött.

Tinna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tinna sa...

Grattis älskade lilla Mio. Tänk att du fyller 1 månad på samma dag som en av mina söner också fyller år. Det känns så stort att vi har samma dag att fira. Tänk så många du har som tänker på dig och som firar din månadsdag. Jag vet att du ler däruppe i änglahimlen och njuter av all uppmärksamhet. Skickar en massa, massa kramar och grattis på din dag. Puss och kram från Tinna

Anna-Maria sa...

Sötnosen.. Vilken sötnos till nalle.. Läste att de hade haft kalas för Mio.. =) Antonia, Gabrielle och Min William och alla de andra underbara ängla barnen.. Tänk vad tiden går snabbt.. Ursh, för snabbt.. Tänker på er! Kramar