27 april 2009

att se meningen

Tack L för att du hjälper mig att se mening i saker som sker. Det är viktigt för mig nu.
Såhär skrev "mormor Lena" som kommentar till mitt inlägg om dom svåra samtalen idag som jag dragit mig så för att ringa.

"Mormor Lena" sa...
Jag håller tummarna för att allt går bra med det administrativa. Du ska veta att det du har gjort idag inte bara är något du har gjort för dig/er. Genom att du har talat med/skrivit till människor som möter mammor och pappor i sorg så har du gjort något för hur andra människor förhåller sig till det faktum att det finns små barn som stannar en alldeles för kort tid på Jorden. Du har också underlättat för de mammor och pappor som kommer efter er. Glöm inte bort att bara för att vi inte kan se något så betyder det inte att det inte finns. Det är mycket som finns men som inte kan ses med blotta ögat.
Imorgon tänder vi ett ljus för lille Mio. En liten kille som har berört så många människors hjärtan. Kram!
All min kärlek .

De unga tjejerna på bilden har inget med kvinnorna som skrivit texten att göra ........

2 kommentarer:

Tinna sa...

Älskade Jessica. har inte varit inne på din blogg på några dagar och satt nu och läste igenom det jag missat. Jag känner din otroliga smärta och din obamhärtiga sorg som en kniv i hjärtat. Jag kan bara minnas dig som alltid, alltid väldigt glad, pigg, full av energi eller redigt förbannad. Aldrig smärtsamt sorgsen. Det gör så ont, så ont att inte kunna lindra denna smärta. Ta delar av den. Vi är många som veat göra likaledes men det går ju inte. Jag tycker du och Martin varit fantastiska. Att luta er mot varandra och försöka i all sorg att göra saker som ibland är jobbiga mn ändå a er igon dom. Att ta tillfällen som att gå ut i trädgården och kroppsarbeta ihop är så gott för själen. Tur att ni orkar! Att tillåta sig att INTE orka är också viktigt. Att meddela omgivningen - nej jag vill vara själv idag eller som du skrev "jag orkar inte gå på det besöket idag". Kramar er bägge sååååå i mina tankar och tänker ofta, ofta på er och på dig min älskade Jessica.

"Mormor Lena" sa...

Du är en fantastisk människa! Jag beundrar dig för allt du är och allt du gör. Och jag är inte ensam om att känna så!