21 april 2009

går inte

Idag skall jag egentligen på återbesök på mödravården . Men det går inte, jag har oroat mig för det sen jag fick reda på att jag måste gå på återbesök. Jag frågade Herr överläkare om jag var tvungen... han kunde ju göra den undersökning som behövdes. Men han tyckte det var bra med ett avslut för både henne och mig. Fast jag struntar väl i henne, och jag fått tillräckligt med avslut för ett tag framöver.
Nej detta är omöjligt. Iallafall idag.
Det är så många människor att åka och träffa och sitta i besöksrum och samtalsrum, jag har fixat dom alla. Men detta går inte. Jag kan inte åka till tanten med hjärtljudslyssnaren och måttbandet. I huset där alla förväntningarna bodde.
Jag måste bara sluta gråta och lugna ner mig så skall jag gå och ringa henne och säga att jag inte kommer idag. Så blir det.

5 kommentarer:

Lilja sa...

Det låter inte som om du hade en bra relation till "tanten" och då kan det väl lika gärna kvitta. Finns det fler att välja på - om - ni någon gång i framtiden skulle vilja prova igen? För i så fall skulle jag skippa skräptanten, låta dr göra undersökningen och sedan söka mig till annan. Men är det som så att ni bor i en liten håla med bara en bm, jag då blir det ju knepigare. Å är det dessutom så att du egentligen innerst inne tycker om tant-bm och ni hade en bra relation innan Mio gav sig iväg på den långa resan, ja - då kan det nog vara bra att låta bm finnas med på er sorgeresa. För hon om någon har erfarenheten att möta andra i samma situation och hon om någon kommer att förstå och kunna stötta er på ett bra sätt i kommande graviditet. Om ni känner att ni orkar, vill och vågar - en gång till. Det är mina små morgontankar.

Jessi sa...

Vi har aldrig "klickat" riktigt, jag tänker byta om det blir fler gånger. // J

Mamma Melissa sa...

Att få en undersökning för att exempelvis utsluta att det finns rester kvar i livmodern (som jag hade och ledde till akut livmodersinflammation) det är nog klokt att göra. Men jag förstår ju inte riktigt varför du måste göra det just på dfet stället... nej, säg att du vill gå till någon annan/annat ställe. Du har rätt till det!

Gör ingenting som du inte vill!!

Anonym sa...

Förlåt, men jag kunde inte låta bli att fnissa lite när du skrev: "jag skiter väl i henne" ja, synnerligen oviktigt för dig att tänka på.

Älskar dig! Love

Jörgen sa...

Stå på dig och byt ut tanten omelebums.....