30 juni 2009

mitt önskebrev

Doktorn:
Hej kära änglamamma, jag inser att du har mycket att stå i nu när nu både skall sörja din son, och gå vidare med ditt liv. finns det något jag kan göra för att göra ditt liv lättare?
Jessi:
hej, doktor Omtänksam.Åh, vad skönt att någon bryr sig, för jag vet inte var jag skall vända mig.. ensam i en stor ny stad. Jag har inte mycket att be om.. bara lite medmänsklighet.
Doktorn:
bara säg vad jag kan hjälpa till med för att göra din svåra situation lättare.
Jessi:
Bara svara på mina brev och visa att du tar min situation på allvar.
Doktorn:
Självklart! du går ju igenom det svåraste man kan göra i livet. Kan jag hjälpa dig på något vis så givetvis gör jag det!
Jessi:
Tack finaste, finaste du. Det är sådana som du som skall jobba med människor.

3 kommentarer:

"Mormor Lena" sa...

Helt underbart inlägg! Doktor Omtänksam är den bästa av doktorer, han borde ha föreläsningar för sina kollegor i branchen om värdet av medmänsklighet i vårdyrket. Kram!

Anonym sa...

Kära "Helvetes jävla skit", idag damp det ner en lite solstråle i min brevlåda. Jag behövde inte läsa eller öppna paketet för att veta vem det var ifrån. Jag visste redan när jag fick det i min hand att det var från min älskade, käraste vän. MIN vän, som vet vad jag behöver...när allt är just "helvetes jävla skit"! (vi kan ju brodera ihop!?!..) Det finns inte nog med könsord i världen som beskriver hur det känns inombords just nu.. Då är det så jävla skönt med en människa som du.., du är en underbar, underbar människa och jag är så glad att våra vägar möttes en dag för länge sedan. Hur du klara av och orkar gå upp på morgonen är för mig en gåta, och hur du orkar tänka och bry dig om andra är än mer oförståligt. Tack för att du älskar mig! Love

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Tänk om det fanns sådana doktorer överallt!

När jag var tonåring och hade problem med knäna så träffade jag en sådan doktor. Han gjorde alltid sitt yttersta för min skull!

Men inom mödravården eller så verkar de vara... ja, lite sällsynta. Men jag har hört att de finns...