08 juni 2009

Jacks dag

Jag är bonusmoster åt den sötaste lille kille man kan tänka sig, och i Lördags, när vissa firade Nationaldagen, firade vi Jack. Det var nämligen hans namngivningskalas och hela familjen träffades i Malmö hos min bonus-syster och hennes sambo. Det var en jättefin dag på alla sätt, men också svår både för mig och min älskade M. Det blir så uppenbart att det är någon som fattas när vi alla träffas för att fira en högtid tillsammans. När Jacks mamma dessutom läste denna vackra och känslosamma dikten för sin son, fick jag kämpa med allt jag hade för att inte bryta ihop och förstöra Jacks fina stund. Det satte verkligen ord på vad föräldrar känner för sina barn, men också på allt vi gått miste om.

Du älskade barn
Så kom du då till oss, du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft.
Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring.
Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig, och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggade borg.
Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått att bevara.
Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara.
( av : Jessica Marie Nilsson)

Vad fick då Jack i namngivningspresent av sin bonusmoster+ man, och änglakusin Mio?? En Charlie bear (http://www.kurragomma.nu/) förstås, Mio har ju fått en, och det skall vara rättvist. :-) Här är huvudpersonen för dagen med sin stolta pappa och charlienallen Ade.
(P.S.Hoppas ni killar inte har något emot att vara fotomodeller här, isåfall är det bara att säga till!)

5 kommentarer:

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Åh, du är ju helt hooked i Charlie Bears! Tänk så det kan bli!:.))

Och ja, i början är alla sådana där tillställning otroligt svåra... minns första gången jag såg minsta systern leka med flickornas kusin... usch... den var svår... för där skulle ju Antonia och Gabrielle varit med och lekt!

Anonym sa...

du vet väl att dikten även är tonsatt? finns på youtube och är helt underbar!

Sofia sa...

ovennÅh Gumman förstår att det var jobbigt. Tycker ni är så starka som orkar delta !
Själv går jag här och väntar på Mios kusin den skulle kommit igår !
Men mina barn har inte bråttom till världen.
Längtar efter att få träffa dig sist fick vi ju inte vara själva.
kramar från din tjocka syster Sofia

Jessi sa...

Ja melissa, snart borde man få lite rabatt tycker jag :-)det är nog inte den sista jag köpt heller :-)
Ja det är så , inte att man blir ledsen av att se Jack utan att man ser situationen som skulle varit. Kram

Madde sa...

Det var så kul att ni kom på Jacks dag. Ade ska få en hedersplats i rummet men då ganska högt upp så inte han blir alldeles nerdregglad.
Jag hade hoppats att vi kunde fått mer tid ensamma men vad gör man när 80% av gästerna kommer 1-2 timmar för tidigt. Tack för all hjälp, utan dig och Martin hade det blivit ännu mer kaotiskt.
Ni var verkligen starka båda två, jag förstår att det måste varit mycket blandade känslor.
Det var så mycket på g och saker som skulle ordnas hela tiden men senare på kvällen tänkte jag på att hade fattats något, det skulle ju varit någon mer med. Och Jack skulle vara där och peta Mio i kinden med ett kladdigt pekfinger....
Tack än en gång för att ni kom och hjälpte oss fira "Prinsen av Hämplinge".

Kramar i massor