16 juni 2009

En änglamamma till.

När jag läste min gästbok idag så hade jag fått ett meddelande av en nybliven änglamamma:

"Hejsan..beklagar sorgen....vi miste vår son den 6/6-09"

Jag blev så obeskrivligt sorgsen över att det var ännu ett litet mirakel som var tvungen att lämna oss på jorden, och bli ett änglabarn istället. Känner med er, och tänker på er.
Skickade lite änglapost till min son i himlen:
"Mio, idag fick jag veta att det har kommit en ny fin liten änglapojke upp till er i himlen. Han kom den 6/6 - 09 , jag vet inte hans namn, men det vet säkert du redan. Lova mig att du tar väl hand om honom och visar honom allt vackert och skojjigt man kan hitta på i himlen. Och visa honom molnet ni kan sitta på och titta ner på oss änglamammor och pappor. Berätta för honom att det varma och mysiga han känner i sin änglakropp är kärleken från dom som älskar honom här nerifrån jorden. Och berätta för honom att när vi andra är klara med våra uppdrag härnere på jorden så kommer vi upp till er så att vi alla får vara tillsammans igen.
Så säger jag samma sak till hans mamma härnere på jorden. "

Och till hans mamma vill jag även hälsa;
Om du vill ha någon att dela ditt mirakel och din stora sorg med, ...så finns jag här.
Du kan fråga och skriva vad som helst, missradiobar@hotmail.com är min mailadress.
En stor varm kram till dig, jag tänder ett ljus på Mios hylla för din son ikväll.
Jessica ,änglamamma sen 28/3 -09

3 kommentarer:

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Ja, jag har också fått sådana mail/kommentarer och samtidigt som det gör ont i hjärtat så värmer det ändå (märklig kombination)...

de som kommer behöver inte känna sig så ensamma som jag gjorde... och genom våra bloggar så kan vi visa på en hel välkomnande värld -precis som du gör genom ditt inlägg!

Ditt inlägg värmer mitt i allt och jag önskar att jag hade fått ett sådant mottagande dagarna efter flickornas död.

Frida sa...

jag beklagar verkligen sorgen. Jag vet inte hur ni har det, men det är 168 dagar sedan ja fick träffa min storebror sista gången. Hoppas ni kommer igenom det här. Lycka till

"Mormor Lena" sa...

120 människor har idag besökt din blogg. 120... Det är många! En av dem var en nybliven mamma. Och hon vågade skriva de svåra orden "...vi miste vår son den 6/6-09" Du har en blogg, ett rum här på internet, som är så äkta och så mänsklig att en nybliven änglamamma kan skriva de svåraste orden som en förälder kan skriva, till just dig! Din son gav dig ett uppdrag och du utför det väl! Du sprider ljus omkring dig i dina texter och bilder.