22 juni 2009

doktor försäkringskassan

Idag fick jag brev från föräkringskassan där dom berättade att dom erhållit mina läkarintyg för 50% sjukskrivning denna månaden ut. Detta visste jag ju redan eftersom det är jag som skickat dom. Vidare berättar dom i sitt brev att ;

"utifrån det medicinska underlag som finns nu, bedömer försäkringskassan att det är tveksamt om din arbetsförmåga är nedsatt i en sådan omfattning som gör att du kan få sjukpenning efter 1 juli. "

Detta är ju fantastiska nyheter, försäkringskassan har inte bara blivit utbildade läkare, utan nu kan de även se in i framtiden.De vet att jag är frisk nog att börja arbeta heltid 3 månader efter min sons död, födelse och begravning. Ja det säger jag, nästa gång jag undrar över min hälsa skall jag inte gå till vårdcentralen mer. Självklart vänder jag mig till försäkringskassan, för de som jobbar där sätter sig över en överläkares utlåtande om mig, och måste ju då vara en bättre och mer kompetent läkarperson. DESSUTOM besitter han förmågan att se in i framtiden. Ultimata doktorn. Det är ju bara att ringa honom och kolla....Han vet ju allt!!

"- Goddag herrförsäkringsläkareperson, jag tänkte åka utomlands om fyra veckor, kan inte du bara höra på mig över telefon hur jag kommer att må då? -Ingen magsjuka eller nåt?? Nähä nån förkylning då? Inte det, Sorgen efter min son då?-..bara bra där med säger du..! Okej jättebra då vet jag ! Tack ska du ha!"

10 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, det verkar som man har valt att fokusera på smitarna i systemet.. sådana som du! När du ändå ringer o kollar med utlandsresan så tänkte jag höra om han samtidigt kan se om Elin kommer vara sjuk de dagarna som dagis har stängt under kommande terminer, så kan jag redan nu ansöka om ledighet! Eller skaffa barnvakt, jättesmidigt ju! Snacka om att gå på de som redan ligger ner! De cancerpatienter som jag har hand om har fått liknande brev, helt SJUKT!!!! Jaha, lite strupcancer, ska vi se.... jaha här står det 3 veckor! Men behandlingarna tar ju 6 mån... o jag kommer inte att bli frisk igen.. stackare...!! Bra att man tar tag i sjukskrivningarna, MEN se till varje person tack! ARG! Love

Anna sa...

Åh Jessica, vad less jag blir när jag läser om idioterna där borta.

Vi saknar er jättemycket här ute på ön, kom till oss snart så vi kan laga massa god mat och mysa!

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Känner igen det där... nej, be läkaren ha hand om kontakten med dem! Det är inte ofta jag säger detta om någon eller något, men Fk är verkligen dumma i huvudet!

"Mormor Lena" sa...

Du har en härlig humor när du utvecklar Försäkringskassans besked om hur just du mår! Jag hoppas Johan Glans läser din blogg för här finns det verkligen uppslag till hans nästa show. Försäkringskassan uppför sig skamligt! Om du håller kontakt med läkaren så kan läkaren hålla kontakt med Försäkringskassan. Läkaren får skriva de intyg som behövs, så länge det behövs.

Elisabeth sa...

Vilket system vi har det är ju skrämmande..Jag känner igen det där..Min Whiplas skada,jag har en ivaliditet på 12% men en dag fick jag ett brev från ff att jag var frisk,det kändes ju skönt för jag ville ju bli av med min skada.Försök att hålla humöret uppe och du skriver ju så härligt trots det måste va jobbigt..Tycker du ska skriva till tidningen..

Tinna sa...

Jag både skrattade och grät och fräste! Tack gode Gud för din humor, för utan den hade du inte klarat vad du redan gjort. Du har fått helt rätt råd här på bloggen - du skall se till att din läkare skriver till Försäkringskassan. Det kan säkert uppstå konfliktsituationer ändå men du skall inte behöva slåss mot dom ensam! Det är det vi bl.a. har våra läkare till!!! Kram älskade hjärtat och fortsätt att vara obekväm för Kasan. Jag skall skriva till Husmark-Persson och till några andra som uppmärksammat vårt försäkringssystem och som sitter lite högre än dig och mig. Återrapporterar vad som händer! Kraaaaaaaam!

Lina - mamma till Änglabarnet Emilia sa...

Suck, de är ju helt sinnesjuka!
Precis, be läkaren kontakta dem, de brukar ju hjälpa.
De måste inse att man fan inte orkar jobba 100%, jag gör ju det men jag orkar inte psykiskt vilket resulterar i att jag är hemma flera dagar i månade pga att jag bryter ihop.
Kämpa på!

jessi sa...

Har tyvärr obefintlig kontakt med min läkare så där har jag ingen hjälp att hämta. Får inte ringa till honom direkt, utan hänvisas till mail.Mailar jag honom så tar det två tre veckor innan jag får kortfattade svar.

Ulle sa...

Helt_jävla_otroligt. Att jämföra din sorg och likställa den med vilken höft- eller knäoperation som helst är vansinne. Läkaren på fsk har ingen verklighetsförankring överhuvudtaget.

Stora kramar,
Ulle

Tinna sa...

Vad är det för läkare du har???? Har god lust att åka ner bara för att rycka tag i denna förb.... läkare!! Du skall kunna nå din läkare, om inte på sekunden men i alla fall samma dag. Älskade gumman, finns det ingen annan läkare som du kan kontakta??? Någon som du kan ha tätare kontakt med och som kan hjälpa dig igenom denna situation med Fsk? Du behöver hjälp nu - inte om 2 månader!!!