15 juni 2009

Guldäpplen?


När jag för första gången efter Mio död och födelse, besökte förskolan jag jobbar på, tog två av mina kollegor mig åt sidan. De berättade att föräldrarna hade lagt ihop och ville ge mig en liten present för att visa sitt deltagande. De öppnade dörren till förrådet, och där stod ett äppleträd! Vilken underbart fin tanke! Det är nu planterat i vår trädgård och ser ut att må bra, för igår när jag tittade närmare på det hade det redan börjat få flera små äpplen på grenarna!
Det är väldigt spännande, kanske blir det guldäpplen på det?.... precis som i sagan om Mio.

Mios träd

3 kommentarer:

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Åh, vad underbart! Ett guldäppleträd! Vi fick två träd i bröllops/inflyttningspresent av min mans föräldrar... de planterades bara någon vecka innan Antonia och Gabrielle kom... och för varje gång jag ser på träden så tänker jag på dem...:.))

Ps.Länkade till dig i ett inlägg idag, så jag hoppas att du får fler besökare som vågar ta del av dina underbara texter!:.))

Jörgen sa...

Vad fint gjort av föräldrarna.

Kram på er!

"Mormor Lena" sa...

Att få ett träd är en väldigt fin gåva! Ett vårdträd som ska växa och skydda husets familj, en mamma, en pappa och deras son. Och de syskon som kommer att komma. Trädets äpplen kommer att vara av guld, det kommer du att se tydligt i rätt ljus!