09 juni 2009

numret som fattades

När blanketterna till Eu valet trillade in så frågade min sambo mig om jag tänkte rösta. Jag svarade att jag inte visste, för jag är så dåligt insatt i ämnet. Vi tittade på blanketterna för att se var vi skulle gå och rösta, om vi nu bestämde oss för att göra det. Då såg Martin att vi hade nästan likadana röstnummer, fast det fattades ett emellan oss. -Jag undrar vem det är som snikit sig in emellan oss, skojade Martin. Jag sken upp och fattade med en gång,- Det är ju Mio som är här mellan oss, sa jag och log. -Ja, sa Martin, såklart det är !

2 kommentarer:

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Inte visste jag att änglar fick rösträtt vid så ung ålder;.)) Men det sägs ju att änglarna vet mer och är flera mil visare än vad vi är... så ja, varför inte!:.))

Och det är helt rätt att lära barnen rösta i ung ålder!:.))

Tinna sa...

Du är helt underbar Jessica. Denna lilla reflektion talar ju om exakt vem du är. Åh, vad jag saknar dig. Kraaaaam