18 maj 2009

Vår son

En vän till mig talade med en överläkare på "barn", på ett sjukhus i en av de största städerna i Sverige. Hon berättade för honom det hon visste om vad som hänt oss. Han berättade då för henne att tyvärr är det så att det är väldigt vanligt att det tillstöter någon typ av komplikation, antigen hos mor eller barn, för förstföderskor över 34 år.

Men, sa han sen :,
-Nu har hon fått sitt första. Nu kan hon med största sannolikhet få både två,tre och fyra barn. Tills hon är 45 om hon vill. Tyvärr så har detta barnet fått "bana väg" för kommande barn. Men det är( enligt honom )det första barnet som kan vara svårt om man är äldre.

Kanske det är så att det var en av Mios stora stora uppgifter här i livet, förutom allt fint han redan gjort, att vara ljusbärare och hjälpa till att förbereda för framtida syskon? Han kanske har varit därinne och packat iordning, fluffat och fixat så att en kommande bror eller syster skall få det riktigt bra?
Vilken fantastisk son vi har fått
Vilka stora uppgifter han har fått i sitt korta liv
Vilka stolta föräldrar vi är

Vårat mirakel

7 kommentarer:

Madde sa...

Får tårar i ögonen varje gång jag läser er blogg. Så fin han är er änglason. Kram på er!

Elisabeth sa...

Det var ett fint sätt att kunna se på det så..Så ett kommande syskon får sedan tacka Mio...Å han är såååå fin...

Tinna sa...

Älskade mitt hjärta! Har varit på landet i flera dagar och där har jag - hör och häpna - INGEN DATOR!!!!Har därför inte varit inne på din blogg och läst eller kunnat kommentera. Du skriver så otroligt klokt om att få ha både sorg och glädje. Att tillåta sig gråta men också tillåta sig att skratta innerligt och gott. Hur stark din Martin är, stark nog att våga visa sig svag. Det hedrar honom men jag hade ju inte räknat med att du valt något annat att älska livet ut. Och att älskade Mio fick bana väg för nästa och nästa och nästa.... barn är så otroligt känslosamt. Jag grät och jag ler. För jag vet att i sin himmel ler han och nickar och säger -Precis så är det mamma och pappa. Jag hade ett stort uppdrag här på jorden och jag fortsätter mitt uppdrag häruppe, nu skall jag vaka över både er och senare även mina kommande syskon. Stora, stora bamsekramen

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Tycker att vi bestämmer att det är precis just så!:.))

Anonym sa...

han är såå fin er älskade änglason Mio och säkerligen ligger det lite sanning i det som läkaren sa. Att Mio hade viktiga uppgifter med sig. styrkekramar

"Mormor Lena" sa...

När kroppen är redo så kommer det att hända... Att Mio sänder ett syskon till er. Självklart har läkaren rätt! Han grundar sina ord på fakta om hur det faktiskt är. Kram!

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Åh, den bilden var verkligen kanonfin på honom!:.)) Vilken liten änglaprins!

Och du har gjort bilderna så fina:.))

Ja, vi håller fast vid att våra änglar banar väg för sina syskon!