27 maj 2009

Skapande terapi

Min konstnärsvän här i Kuggeboda har flera gånger frågat om jag vill åka med in när hon har sina keramik kurser. Hon har föreslagit att jag kan sitta med och greja med något, som lite terapi, och kanske göra något till Mio. Eftersom jag för tillfället har lite svårt för att möta nya människor, har det , trots den goda avsikten, inte känts riktigt bra. Men förra veckan var kurserna slut, så idag tog hon med mig in till verkstaden så vi kunde sitta och mysa helt för oss själva. Det var helt fantastiskt härligt att få sitta där och bara stänga av allt annat för en stund, och koncentrera sig på leran.

Jag hade bestämt mig för att försöka göra ett hjärta till Mio som jag kan lägga i krydd/sten landet som jag håller på att skapa utanför vår ingång. Då ser man det varje dag när man går ut och in, och det blir en plats till att kunna tända ett ljus eller stå och tänka lite vid . Jag vill ha många ställen som påminner oss, och andra att han finns häromkring oss hela tiden. Så ett hjärta blev det, ser hyfsat ut iallafall.. ( det var ju första gången så man kan inte förvänta sig underverk) Nu skall det bara brännas och glaseras. Det kommer en bild på det sen, som helt färdigt, men såhär ser det ut nu.

9 kommentarer:

"Mormor Lena" sa...

Hjärtat är jättefint! Det kommer att bli ett stämningsfullt inslag i krydd/stenlandet!

Karin sa...

Jättefint Miohjärta! Men jag hade inte trott något annat, du har en väldigt välutvecklad konstnärlig sida :)! Kram

Carolina Borås sa...

Vilken ler-talang du har, superfint hjärta. Ska bli spännande att se när det är helt färdigt.

Håller tummarna för dig nu när du ska börja jobba. Tusen kramar från Carolina

Anonym sa...

ååh vilket fint hjärta. det kommer verkligen att passa bra där ute :)

Jenna sa...

Jättefint! =)
Det låter jättemysigt att sitta där och pilla med leran.
Jag skulle jättegärna vilja prova på en gång, finns det något sånt i Borås vad du vet? =)
Det kommer bli jättefint där i krydd/stenlandet tror jag med.
Det skulle vara jättefint med några mindre stenar i lite olika storlekar där det stog kärlek och andra fina ord med =)
Ska komma och kolla i landet i sommar ;)

Puss och kram Jenna

jessi sa...

essiJenna vi kan säkert få åka med johanna när du kommer. Annars kan vi köpa sån lera så hjälper hon oss. ja det finns många fina saker att göra, men att skriva snyggt var svårt. Det är ju medborgarskolan och Abf som har såna kurser i borås, det kan du nog kolla på nätet. Kramisar J

jessi sa...

Jenna , du kan fråga "mormor Lena" hon vet nog var sådant finns i Borås har jag en känsla av.:-)
* Lena förresten, dom stämplarna du har stämplat bokstäver med i mitt fat, kan man köpa dom någonstans, vet du det??

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Åh så fint det blev! Och vilken kanonidé!

De första månaderna så var det verkligen någonting som jag kunde hämta kraft ur, skapa saker till flickorna.

Åh, det blev verkligen fint!

Elisabeth sa...

Va fint..Du har ju världens talang..Ett minnes hjärta..Väntar med spänning på slut resultatet..