14 maj 2009

fredag

Imorgon skall jag hjälpa en kompis att städa lite på förmiddagen, och på eftermiddagen skall jag se om jag vågar mig in på en afterwork med några vänner på O´learys.
Jag vill försöka se om jag klarar av att gå ut bland folk, och Martin har lovat att komma och hämta mig direkt om jag får panik , eller bryter ihop. Vi får väl se, men om jag fixar det så blir jag väldigt stolt över mig själv. För ett par veckor sen kunde jag inte ens åka till macken och köpa en tidning. För en månad sen gick jag inte utanför trädgården och innan dess satt jag bara inne... så detta är stort för mej! Men jag kanske inte skall ta ut segern i förskott...innan vi vet hur det går. Håll tummarna för mig. En kvinna med sorg.
Jessi, Före detta partyprinsessa, nu nybliven änglamamma.

12 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas det går bra. håller tummarna..

Jenna sa...

You are my star!
All luck to you!

Din Jenna

Jannike sa...

Hej Jessica!
É ofta inne på din fina blogg och läser och tänker ofta att jag ska skriva en hälsning, tyvärr fastnar dock tanken och mina ord på vägen. Men idag kunde jag inte låta bli. Tänkte nämligen på afterwork på o´learys häromdagen och hur kul vi hade när vi var där, du sjöng (fint va det) och vi dansade och snackade massa skit. É väl typ 2 år sen nu men kommer mycket väl ihåg att du vägrade att få skjuts hem utan du skulle gå till Björkholmen:-) Martin var inte riktigt lika glad över det om jag kommer ihåg den delen rätt:-) Håller mina tummar för dig imorn och önskar dig en trevlig stund men dina vänner.
Kram

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Åh, håller tummar och tår! Jag brukar också göra så... när det känns jobbigt eller finns risk för att det blir jobbigt... ha min man som backup, redo att komma på sin vita springare... ja, firmabilen är faktiskt vit;.))

Som sagt, håller tummisarna! Mio vill ju se sin morsa rocka fett;.))

Karin sa...

Vad bra att du i alla fall ska försöka! Hoppas det går bra. Tänk ändå vilka steg du har tagit framåt, från att inte vilja gå ut till att i alla fall fundera på att gå på lokal. Jag tänker på dig! Kram

Lilja sa...

Du kommer att klara det. Men var beredd på vågen som kan skölja över dig efteråt. Håller tummarna...förstås och tycker att du är modig som redan efter så kort tid prövar dina vingar tåligt.

Jörgen sa...

Du löser detta!
Och du är inte en före detta partyprinsessa, du är båda partyprinsessa och änglamamma.

Cina sa...

Du kommer säkert att klara det! Jag håller på dig! Tänk vilka stora steg du tagit på en månad som du skrev. Varm kram!

Michelle sa...

Jag håller alla tummar för dig, jag tror du klarar det!

Och även om det skulle bara gå halva kvällen så har du ju ändå gjort stort framsteg! Du är så himnla stark!

Petra sa...

Är så glad att du kommer med ikväll. Vi kommer att sluta upp omkring dig och finnas till hands. Du är med människor som tycker om dig och som är väldigt stolta och glada över dina framsteg. Så underbart att få ha dig med ikväll!
Sen måste jag bara kommentera Jörgens kloka inlägg; Du är inte en före detta partyprinsessa, du är både en partyprinsessa OCH en änglamamma.
Kram vännen, vi ses snart! Petra

Anonym sa...

jsg tycker du är jätteduktig, vad som än sker i kväll. Fast när jag kommer så stannar vi innanför stenmurarna..;0) Love

"Mormor Lena" sa...

Hur det än går ikväll så är varje litet moment du gör en erövring;du bestämde dig för att våga, du gjorde dig iordning för att åka dit, du åkte dit...osv. Även om det stannar vid att du bestämde dig för att åka, och att du sen inte gjorde det, så är det ändå en stor bedrift! Alla framsteg, stora som små, börjar med en tanke. En nobelpristagare i fysik sa att han hade försökt att knäcka koden till sitt forskningsområde på 1000 olika sätt, men att det var på det 1001:a försöket som han lyckades. Var då alla 1000 försöken misslyckanden? Nej, de ledde fram till det 1001 försöket som lyckades. Jag tänker på dig idag och delar de övrigas åsikt, du är både en partyprinsessa och en änglamamma. Kram!