10 maj 2009

duracell kaninen

-Pappa?
Pappa är som en duracellkanin, energin verkar aldrig ta slut och han bara jobbar och jobbar. Han har knappt tid att ta rast för att äta :-). Men fort går det och bra blir det. Han kom i onsdags, och nu, med Martins hjälp, är altanen klar. Det har även hunnit bli en grind, ett bord, ölhållare , och installation av diskmaskin . Igår trotsade vi kvällskylan och invigde altanen tillsammans med våra goda grannar, champagne och grillning.












ölhållaren vid grillen :-)

Altanen, piffad med blommor & segel

14 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt fint måste jag säga =)

Cina sa...

Vad fint ni fått! Och vad fort det har gått! Riktigt, riktigt mysigt! Här blev älskade Sambon inspirerad av ölhållaren. "En sån vill jag också göra....."
Din pappa ser så glad och stolt ut! Vilket fint kort!

Ulla sa...

Det blev en jättefin altan! Jag kunde följa jobbet de här tre dagarna och det var imponerande. Det var inte många pauser under dagen. Och så fick jag vara med på invigningsfesten med champanje och grillat kött av olika sorter och en härlig stämning! Lycka till med livet på altanen!
Närmaste grannen

Karin sa...

Hjälpsamma pappor är aldrig fel :)!!! Gud vad fint ni har fått det. Kram

Anonym sa...

WOW SÅÅÅ snyggt! Visste väl det, NI är ju allihop så himla duktiga!! Hoppas ni får många fina dagar- kvällar på er altan i sommar- jättefin!! KRAM moster Lotta

"Mormor Lena" sa...

Altanen är verkligen jättefin! Så vackert med segel över. Din pappa och Martin har gjort ett fantastiskt jobb! Önskar er många fina stunder på den altanen. Kram!

Elisabeth sa...

Va fint det blev! Jätte fint staket och man får den rätta känslan att det är vid havet..Mysigt vi kommer snart..Ler..

Lilja sa...

Vad kul med en batterikanin till pappa, min man är av samma virke. Grattis till den fina altanen! Ser jätte mysigt ut. Vi har ju haft förmånen att se Kalle i arbete tidigare, lite längre norrut än där ni bor. Du får gärna ta å hälsa från oss, om tillfälle ges. Både till honom och BM, samt J. Vi håller även tummarna för att J får en bra säsong med vindarna. ;-)

Anonym sa...

så fint det blev. super!

Anonym sa...

Har aldrig sett något likande. Var får man tag i sådana pappor? Min är mest på golfbanan... KRAM petra

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Oj, vad fort det gick! Och jag ser att Drottningen av Piffning har varit i farten!:.))

Kanonfint! Utmärkt för änglaskådning:.))

Anonym sa...

Jättefint!
Hann ni med allt det på så kort tid?! Vad tar han per timme...? ;-)

Perfekt för varma sommarkvällar/frukostar/fikor!!

kram Sara

Emeli sa...

oj, det blev ju super bra :) Gud så avundsjuk jag är. Ni får gärna fortsätta byggandet här om ni vill ;) hihi

Jörgen sa...

Kanonsnyggt! Jag gillar ölhållaren mest av allt tror jag....*ler*