31 mars 2009

Tårar

Jag vaknade precis av att tårarna rann nedför kinderna och ner på kudden. Min första tanke var; Åh Gud, Nej! inte en dag till.. jag hade ju precis tagit mig igenom den igår...
Sedan kom jag på att Mio inte fått någon nalle att ha hos sig, och att hans mamma och pappa inte klarar av att åka och fixa det. Jag känner mig hemsk. Men jag lovar Mio , imorgon skall vi till sjukhuset och prata med en tant, då skall du få en nalle, jag såg att det fanns i affären på sjukhuset. Fundera du på vilken du vill ha och berätta det för mig i drömmen inatt, tills dess skall jag se om jag kan hitta en fin bild åt dig. Förlåt.

Här får du sålänge älskling. Mamma och Pappa

19 kommentarer:

Mamma Melissa sa...

Åh, Jessica... känner igen det där så väl... klicka in här så hittar du de finaste av finaste nallar. Och unika exemplar...

Antonia och Gabrielle har varsin som var med dem i deras mjuklift hela tiden och sedan på deras dag. Nu ligger nallarna i deras sängar istället.

Skickar länken här: http://www.kurragomma.nu/nallar.htm

Ibland orkar man inte ge sig ut och då kan internetshopping vara räddningen... så att det ändå blir sådär fint som man vill...

Tänker på dig!

Vill du att jag skall länka till dig? Som du skrev tidigare, bloggen blir en livlina och jag har fått ett otroligt fint stöd via bloggen av både änglaföräldrar och andra... säg till om du vill bara så fixar jag det;.))

Anonym sa...

älskade Jessika, jag gråter med dig. Det gör så ont, så ont i mig, hur ont har inte ni då? Tiden är ens vän i sorg, en dag i taget och en dag till. Jag har i sorg samtalat med präst, det var bra för mig. Det är bra att samtala med såväl professionella som vänner. Idag arbetar jag hemifrån och passar Pontus hund,Agnie. Kram till er Jessika och Martin från moster Lotta.

Mamma Melissa sa...

Jessica, jag har skrivit ett inlägg om ett samtal mellan mig och mamma (Elaka tankar och märklig tacksamhet)... och jag hoppas att jag har varit tydlig med min poäng i det, så att det inte blir missförstånd. För i så fall får du säga till!

Jag hoppas att du får vila lite nu... vila när kroppen tillåter. Dag som natt.

jessica sa...

ja Melissa du får gärna länka,
- och ni andra som läser här.. gå in och läs vår vän melissas fina blogg. Hon är ett stort stöd för oss i vår sorg.

http://www.mammamelissa.blogg.se/

Anonym sa...

An angel, in the book of life,
wrote down your babys birth.
And whispered when he closed
the book : to beatiful for earth

kram Ida

Tinna sa...

Mitt älskade, älskade hjärta! Tårarna strömmar utför kinderna, har svårt att se tangenterna, mitt skrivbord är blött av tårar... JAG ÄR SÅÅÅÅ LEDSEN FÖR ER SKULL. Tänk om ord kunde lindra sorgen, tänk om kramar kunde få glädjen tillbaka, tänk om.... Jag har ju läst på din blogg om er lycka när ni väntade, jag gladdes så åt att vår så barnkära barnficka nu skulle få egen son/dotter. Jag var så oerhört glad för din skull.... och så händr detta som bara inte FÅR hända. Livet är så förbannat orättvist. Om du visste vilka kramarjag skickar till dig, hela familjens älskade Jessie. Hon med den fräcka gröna racerbilen!!! Jag finns när du än vill - om du vill ring mig på 0735-144 555. Älskr dig!!!

Marina sa...

Det gör så ont att inte vara er nära...
Jag gråter med er och ni har gjort det så vackert på erat minnesbord för lilla Mio...

Ni är så fina och jag tänker på er, ni finns konstant i mitt hjärta och i mina tankar...

Det gör så ont att höra och känna av er sorg, det går inte i sorg att beskriva!

Jag kan bara hålla med i vad många andra har uttryckt, samla minnen och bevara hos er i all den mån som det går.

Varmaste kramar och pussar Marina!

Malin sa...

Ååh, tårarna strömmar..tänker på er mitt i sorgen! Många kramar till er!

Anette sa...

En liten dikt till dig,

Lilla Mamma,en sak vill jag du ska veta,
Det är att jag är närmare dig än du tror.
Jag pussar dig ofta på kinden,
Och smeker din arm.
Jag torkar bort dina tårar,
Och ger dig styrka att klara av din dag.
Du har öppnat ditt hjärta,
Och du vet att jag Finns där inne.
Som ett ljus, en solstråle och en stjärna,
Kommer jag alltid att finnas I ditt hjärta.
Mamma , jag kommer alltid att vara hos dig,
så länge du lever.

Tänker på dig hela tiden.
Massor av kramar Anette

Frida sa...

Åh , Jessi och Martin Jag tänker på er hela tiden.
Tycker denna dikten är så fin så var tvungen att skicka den till er!

Mio blir nog super glad för sin fina nalle!


Gråt inte mer, min mamma & pappa.
Livet hos er blir aldrig detsamma,
men låt mitt minne bli kärlekens ljus
låt det alltid lysa i ert hus.
Livet är kort det har jag visat.
Lev i värme & ljus
låt inget bli nedisat.
Det är min gåva till er,
låt aldrig mer
mörker & smärta få övertag.
Gläds istället år varje dag!


Massa Kramar från Frida

Anna sa...

Älskade Jessica och Martin.. så vackert ni gjort till Mio. Och han kommer bli så glad för sin nalle sedan. Något mjukt att krama som påminner om mamma och pappa.

Som jag önskar att vi vore närmare geografiskt... men det går att lösa.
Ni finns med oss jämt.
Mio finns med oss jämt.

Egentligen ska det vara "människobarn" i denna text.. men jag tycker bara att den blev så vacker såhär..


Änglabarn,
Vet att du ibland kan känna vilsenhet
När du står på jorden i din litenhet
Och ovanför på himelen blundar stjärnorna

Änglabarnbarn
Vägen kanske känns som en oändlighet
Som den bara leder bort i ovisshet
Men ljuset bor i natten och i skuggorna

Du är älskad där du går
Någon ser någon tar din hand
Någon följer dina spår
Leder dig hela vägen fram
Du är allid älskad där du går

Änglabarn
När din natt är mörkast
Har den redan vänt
Följ din väg i ljuset som ditt hjärta tänt
Och ovanför på himelen lyser stjärnorna

För du är älskad där du går
Någon ser någon tar din hand
Någon följer dina spår
Leder dig hela vägen fram
Du är allid älskad där du går

Du är älskad där du går
Någon hör, någon rör din själ
Det finns någon som förstår
allt du gör
Någon vill dig väl
Du är allid älskad där du går

http://www.youtube.com/watch?v=laMQCKi_rl4

Linda sa...

Jag beklagar sorgen.
nallen var otroligt fin

sandra sa...

Hittade hit från Melissas blogg. Många varma styrkekramar till er. Ni fick en fantastiskt vacker liten pojke. Ni har nu en stor kärlek och värme inom er som er son kommer att ge er varje dag hela livet.

sofia sa...

Ett litet solsken som tittar in igenom fönstret i stugan din.
Jag ville vara en stråle klar ett litet solsken för mor och far.


Jag har lärt Mio min sång så han kan sjunga den för er.

Många kramar från moster Sofia med familj

Anonym sa...

Åh älskade vän, jag önskar jag kunde lindra er smärta.....Tänker på er hela tiden. Jag är säker på att Mio tittar ner på er och ser vilka underbara föräldrar ni är. Kramar från Karin

Petra sa...

Ni har samlat minnen så fina! Så gott för ett mammahjärta att se. Ni vet, brakar ni ihop så finns jag inte långt borta. Handla, laga till något att stoppa i sig, uträtta ett litet ärende... Ja, ni vet...
Kramar igen, Petra

Maria sa...

tårarna började rina! gud va hemskt! beklagar verkligen sorgen! :(

"Mormor Lena" sa...

Ni har många fina människor runt er och er lilla familj, det förstår jag när jag läser alla kloka och kärleksfulla kommentarer här. När ett litet barn inte stannar så länge som man skulle önska så kan ibland människor dra sig undan. Här på din blogg sluter de istället upp runt er och jag och de mina gör detsamma. Kram!

Unknown sa...

Jessice, det har varit lange lange sedan, vet knappt om du kommer ihag mig fran hogstadiet. Jag har iallafall foljt dig den senaste tiden pa facebook, utan att ha hort av mig. Jag kanner dock saaa starkt att jag vill utrycka min sorg. Jag har last din blogg och gratit. Ta vara pa varandra och du verkar ha ett enormt natverk av vanner och familj. Lat dem ta hand om dig och din man. Ni far dela med er till dem, jobbiga som mindre jobbiga tider. Man kanner hur mycket varme som finns omkring dig. Tanker pa dig i eran sorg. Kramar Lena