11 mars 2009

Status

Tid: Only 30 days to go..
Mår: Bra!
Äter: Har ätit massa godis och fika i helgen när vi haft gäster. Unnat mig lite :-)
Fot-status: Runda och fina.
Mag-status: Rund och stor.
Näs-status: STOR :-)
Funderingar: Vilka färger skall jag ha i bebisens rum?
Funderingar jag förtränger: Förlossningen.
Pappastatus: Leker med sin bästa vän acrylfogen i bebisrummet.
Att göra snart: Packa BBväskan, fixa lakan till vaggan.
Att göra idag: Hämta vår nyinköpta bil i Växjö.
Bebis status: Verkar glad därinne och sparkar och viftar. Ligger dock blickstill när pappa skall känna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag säger som underbara Mia och Klara "det är bara att gotta sig och unna sig!"
Martin - Det är bara för att bebisen är så nyfiken och fascinerad av dig som den blir sådär alldeles, alldeles stilla. Liksom, spänner sig för att riktigt "ta in" den där andra människan där utanför.
Jessica - när anländer tygerna till ön? ;)

Kram på er sötisar

Anette sa...

Hej!
Nedkomst tidigare än sagt??
Vill bara delge dig att förlossningen är det bästa som hänt, hade gärna fött mer barn bara för att få upplevelsen igen det är så häftigt. Bara njut, visst det känns men på något sätt så försvinner det.
Kram
Anette

Anonym sa...

Petra och Anette, det är upplyftande att ni tycker att förlossningen är häftig i motsats till alla skräck historier man får höra. Jag tycker det skall bli spännade att få va med om det. Även om jag förstår att det gör ont .
Petra.. jag skall bara hitta tyg.. inte så lätt här tydligen, skall se om jag hittar några fina lakan att köpa som vi kan klippa itu. Kram