04 mars 2009

Kycklingmamma redan??

Jag fick ringa min barnmorska igår för vilda bebin hade helt plötsligt blivit jättelugn i magen. jag tänker inte på hur mycket den far runt därinne, men det kändes jättekonstigt och tomt när den inte gjorde det. I söndags och måndags kände jag bara jättesvaga viftingar därinne, inte några kullerbyttor eller sparkar alls även om jag pöttade och knödde för fullt. Så jag har haft 2 sömnlösa nätter för att bebisen legat still :-) Men min snälla barnmorska lät mig komma in med en gång igår, och redan i bilen på vägen in blev det fart i magen igen. Så allt var bra, hjärtljuden var som vanligt , den hade bara vänt sig med ryggen utåt så den liksom boxar in mot min ryggrad istället och då känns det inte lika mycket. Plus att det håller på att bli trångt därinne. Det var synd om Pappa Martin, han blev jätteorolig. Han var i Stockholm på utbildning och kunde inte focusera alls innan jag skickade ett mess att allt var bra.
Ha det bra till nästa gång, vilda bebin har just nu riverdance-kurs inne i magen , och hälsar till alla som läser och skriver små meddelande till oss här på bloggen!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bebiiiiin! Nu längtar vi här uppe efter den vilda bebin och vi ser fram emot att hälsa på er alla tre när plutten är ute! :) Jag tror ocksåpå någon vecka tidigare. Och hoppas, för din skull ;)

Kram från svägerskan!

Anonym sa...

Skönt att allt var bra! Tveka aldrig att åka in om du känner behov av det! De finns där för dig, Martin och bebin.

Jörgen sa...

Jag/vi vet precis hur det känns när det inte känns som vanligt och hur tankarna far runt i huvudet.

Ta hand om er alla tre.
//J