11 mars 2009

Det var roligt...


..att gå till barnmorskan idag! Jag var lite nervös, för jag har funderat mycket på att vilda bebin inte har vänt sig än, och jag har inte känt något som skulle tyda på att den gjort det heller. Pia, min barnmorska, klämde och kände men fick inte riktigt nåt grepp om hur den låg, så vi smet in och gjorde ett ultraljud.. och den hade både vänt sig och fixerat sig! Duktig bebbe! Hjärtljuden låg på 130 idag och jag har gått upp c:a 2.5 kilo totalt. Mina blodvärden var jättebra och magen följer kurvan fint. Så idag kändes det väldigt bra när jag gick därifrån, och för första gången börjar jag känna att det faktiskt är på riktigt och inte så långt borta! Så tjolahopp tjolahej tills nästa gång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, va mysigt!
Nu skulle jag vilja ta över hela grejen. Ha en stor härlig gravidmage och liksom vanka fram i sakta mak. Sedan förlossningen som är så, vad ska jag säga.., häftig!!
Ja, det är en duktig bebbe där inne som har lagt sig tillrätta inför färden. Heja!

Anonym sa...

Härligt låter det, men inte skulle jag vilja ta över nu som den andra Petra vill.... Det är NU väntan börjar! = ). men snart kommer det vara underbart! Kram kusinpetra