24 augusti 2009

Mios solros


Jag har tidigare berättat om mitt kryddland utanför ytterdörren. Det enda land som jag orkar hålla iordning på. Där finns ett fint fågelbad som en f.d kollega gjort, en keramik dekoration som en annan vän gjort, och Mios vita keramik hjärta som ligger där mitt i och glänser i solen. Jag har planterat timjan, lagerblad, kinesisk gräslök, oregano, basilika, salvia, citrontimjan och lavendel. Jag har dock INTE planterat den här, som kom upp mitt i landet i augusti, en och en halv meter hög... precis bredvid Mios hjärta.

Mios solros som ståtar i kryddlandet, fotograferad av Ida Jogeland

3 kommentarer:

Amanda sa...

vilken fin solros :D älskar dem, de är sååå fina. säkerligen mio som planterat den där. Kramar!

"Mormor Lena" sa...

Magiska saker händer ibland! Mio sänder solsken till sin mamma och pappa.

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Tänk... Mio har gröna fingrar också!:.))