13 augusti 2009

bortskämd...

...åh vad jag/ vi blivit bortskämda den sista tiden. När vår Mio föddes och dog, när vi hade hemligt bröllop, och nu när jag fyllt år. Ni anar inte hur mycket vackra ord, tankar och omtanke som givits. Ni kan kanske föreställa er lite när jag berättar att det kommit över 50 kort, brev och hälsningar i brevlådan. Det har kommit blommor, nallar, cd-skivor, collage, handgjorda kort och egenskrivna eller uppletade dikter och verser. Vi har fått resecheckar, resepengar, äppleträd, och buskar. Vi fick till och med en spade att gräva ner växterna med... (dom visste ju att vi var "sta bor".) Vi har fått en lampa som vi länge önskat oss och en handgjord klädhängare.

Jag har fått smycken, änglar och ljusstakar. Jag har fått en fin skylt med mitt namn på, och böcker om sorg och tröst. Vi har fått flipperspel att roa oss med och en cool elgitarr till låns. Vi har haft en hel skara människor här som gjorde vår bröllopsdag helt fantastisk. Jag har fått "tillbaka" min gunghäst som jag hade som liten, men givit till en väldigt kär liten person.Vi har fått presentkort på massage, en vacker ljuslykta, en trädgårds lampa & en helt fantastisk tavla som en vän målat.Vi har fått dala hästar, en vacker hjärt-skål, en trasmatta som är handvävd och en terassvärmare till vår nya altan. Vi fick en låda med massa goda delikatesser och en vacker tårta.Vi har fått hjälp och stöd av människor som gått igenom liknande saker.
Vi har fått massa fina gåvor, tankar och gärningar. Det är säkert något som jag glömt att nämna. (påminn mig gärna isåfall så det kommer med här!) Vi vill bara säga tack. Det betyder så mycket för oss att veta att ni bryr er, att ni tagit er tiden att skicka ett kort, eller en kommentar, en present, givit oss ett besök eller en hjälpande hand. Vi skall försöka betala tillbaka. Vi kommer att finnas här om ni behöver oss.

Jag kommer även att använda mig av uttrycket "pay it forward" det vill säga att jag tackar Er genom att hjälpa vidare. När det dyker upp någon som jag kan göra något för så kommer jag att göra det. Att finnas där, och att ge lite av sin tid för att göra någon annans tillvaro lite bättre, det är den finaste gåvan man kan ge. " Om alla i världen hade hjälpt en person, hade alla också blivit hjälpta en gång."

Ni har alla en stor plats i våra hjärtan. Kramar, Jessi & Martin

P.s vill ni stödja forskningen om våra barn som lämnat oss alldeles för tidigt och kanske förhindra att fler föräldrar behöver gå igenom det som vi behövt göra, gå in på http://www.mammamelissa.blogg.se/ och gå in på flickornas insamling( uppe till höger) och ge bort en liten peng. Det är en fin present till oss, till Melissa med familj, och till de som i framtiden kan få hjälpen innan det är försent.D.s

4 kommentarer:

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Ja, människor visar verkligen genom både ord, handling och materiella ting att man har en plats i deras hjärtan när änglabarnen kommer. Och det är helt överväldigande!:.))

"Pay it forward" är ett otroligt bra synsätt! Älskar det!

"Mormor Lena" sa...

Du skriver så jag blir helt stum, så djupt in i hjärtat berörd. Godhet stavas Jessica, mamma till Mio.

Tinna sa...

Jag håller helt med "Mormor Lena", godhet, värme, kärlek stavas Jessica, mamma till Mio och numera fru Ohlsson. Älskade hjärtat, du vet väl det att man får vad man ger... det är därför du får så mycket förstår du. Du har gett och gett och gett i alla år så nu är det din tur! Äslar dig och är så glad för allt som strömmar mot dig. Because you´r worth it!

Jörgen sa...

Hej på er!
Jag känner så mycket med er och det ni har gått igenom. Det väcker så mycket känslor inom mig som jag har svårt att sätta fingret på men jag läser och tänker mycket på er även om jag inte kan skriva om det.
Jag/vi skulle gärna varit på plats och stöttat er i all er sorg och samtidigt varit där och firat er glädje underbara bröllop ihop med er.

Ta hand om varandra och ha det bäst.

//J