07 februari 2010

Städkoma

Jag har en vän som haft mycket att stå i ett tag. Resultatet av det är att det är en jäkla oordning hemma hos henne, något som får henne att må ännu sämre. Då det dessutom har gått ganska långt så vet hon inte var hon skall börja och istället blir det således inget alls gjort. Jag har själv varit i den sitsen för några år sedan och tillståndet fick då namnet "Städkoma" av mig. Jag hade tur då och hade någon vän som ryckte in och gjorde ett ordentligt röj tillsammans med mig. Jag minns hur skönt det var att få ordning, hur en stor sten lyfte från mitt bröst och jag omgående mådde mycket bättre. Så ni vet.. "Pay it forward -tanken... Jag åkte dit igår och städade. Röjde, vek tvätt, möblerade om dammade, torkade lister och dammsög. Vi fick en massa gjort och det var underbart att se hennes lättnad när vi var klara. Som bonus fick vi jättegod mat och vin. Och jag fick hjälpa någon annan, så som jag själv blivit hjälpt många gånger.

2 kommentarer:

UlleGull sa...

Du är verkligen genomgod. Puss.

"Mormor Lena" sa...

Stort hjärta+handlingskraft= Jessi