12 februari 2010

Det värmer ettt modershjärta.

Ja det värmer ens modershjärta när man kommer hem till Mios mormor och morfar och får se Mios foton på väggen där bredvid sina kusiner. Det värmer att han får vara med, och att de har modet att sätta fram bilden på vår döda son på väggen. Det värmer att Mios foto stod i stugan när vi kom dit i somras, ditställt av Mios farmor och farfar. Och det värmer att det står foton på Mio på en byrå i vardagsrummet hos Mios faster, farbror och kusiner. Han har en fin familj, vår lille änglapojke.

Det är aldrig eller ytterst sällan någon ber om att få se ett foto på vår son, men i vår närmsta familj ställer de stolt ut fotona på Mio på finaste plats i hemmen.

4 kommentarer:

"Mormor Lena" sa...

Det värmer mitt hjärta också! Han är så fin! Han kom till oss och förändrade oss, berörde oss och bilden av honom är inte "bara" bilden av ett vackert barn, det är också bilden där ett barn förmedlar till oss vad som verkligen är viktigt här på Jorden. Han kom och han finns fortfarande här, om än på ett annat sätt än vad vi hade tänkt.
Jag önskar er en fin Alla Hjärtans Dag!

Sofia sa...

Jag tycker att det är självklart att Mio skall ha en lika stor plats som sina kusiner på väggen hos sin släkt.
Och det värmar mitt hjärta att han har så kloka mor/farföräldrar, mostrar/morbor ,faster/farbror.
Kram Sofia

Amanda sa...

så fint..måste kännas bra för er och få se det...en sak som värmer eran hjärtan mitt i den tunga sorgen..tänker på er..kramar

Mamma Melissa sa...

Visst värmer det! Och du formulerar det så bra!!