06 oktober 2009

Jag vill alltid älska

På den senaste änglaföräldreträffen vi var på så fick vi texten till en fin sång av prästen.

Jag vill alltid älska
Text :Hillerstad/Musik: Carola

Ingen förstår vart du blev av, men fast din vagga är en grav,

tror jag du fann en öppen dörr, som barnen gör,

till rum med änglar att få se, dom lär dig leka, ser dig le

oh, om jag kunde vara med!


Ingen är vackrare än du, för du har himmelsklädnad nu

du som är mammas sorg och skatt, jag ber inatt

när du hör vita vingars sus, bed att två änglar tar ditt ljus

ner till min mardröms mörka hus


Bortom allt jag drömt, är du nånstans gömd, aldrig blir du glömd

Inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång.


Det är dig jag älskar, och en gång skall tårar ge upp för sång,

då skall min tunga få ny kraft att sjunga;

att inte ett enda barn fick förgäves liv någon gång.

Här håller jag dig för sista gången, min älskade lille son.

6 kommentarer:

Tinna sa...

Älskade gumman - vilken fantastik vacker text och dikt. Har lyssnat på den på Youtube. Så vacker och så fin. Bilden på dig och Mio är så fin. Tårar, tårar... Lång varm kram från mig till dig....

Anna-Carin sa...

Ja, den är så fin! Hade en solist som sjöng den på vår lilla prinsessa Rojas begravning.

Amanda sa...

åh jessica, jag blir nästan tårögd när jag läser den fina texten. så otroligt vacker o fylld med kärlek. mio är himlens finaste ängel, han vakar över er för alltid <3 kram Amanda

Unknown sa...

Ja låten är underbar och det är du med gumman.Sådan jättefin bild på mamma och son....önskar jag fått träffa honom...
Kram sandra

Sofia sa...

Ja den är så vacker ! Och att Carola sjuger den gör ju inte att den blir sämre. Jag får gåshud och tårar i ögonen varje gång jag lyssnar på låten. Gillar även
" När löven faller "

Ni är så fina på bilden man ser din kärlek till Mio.

Puss och Kram Sofia

felicia - livet utan min mamma. sa...

såg din kommentar i melissas blogg angående mitt gästinlägg. beklagar att du också förlorat din mamma i tidig ålder. och jag beklagar att du förlorade din son mio, det är för hemskt.
bamskekram!