05 september 2009

Starkast i världen

Jag tänker mycket på hur det skulle vara att bli förälder till ett barn som stannar här hos oss på jorden. Hur skulle jag ha varit ?, vad skulle jag gjort? Vilka förebilder har jag?? Ja min mormor då försåss. Mormor Ingrid. Stålmormor. Världens varmaste, coolaste, och finaste person. Min idol. En sån mamma och mormor skulle jag vilja bli!! (saknar dig mommo, du är alltid hos mig)

En annan idol som jag har är Pippi Långstrump. Hon klarade ju allt!

Tänk om man hade känt Pippi Långstrump! Världens starkaste tjej. Och så tänker jag på Pippis föräldrar. Dom måste ju ha gjort någonting väldigt bra för att få Pippi att må som hon gör. Hon är glad , pigg och stark. Hon klarar sig själv och hon ifrågasätter regler och lagar. Hon är generös, omtänksam och rolig. Ja, världens bästa tjej. Alla vill ju leka med Pippi. Tänk om man känt Pippis föräldrar, vad mycket man kunde lärt sig av dom om hur man uppfostrar barn.

Och tänk att det kanske skulle vara så att jag tillexempel känner Pippis mamma??!! Ja och hennes pappa lite med? Coolt va?
Och ja, jag pratar även med Pippi emellanåt. Världens starkaste tjej. http://www.mammamelissa.blogg.se/
då kanske det är jag som är Annika?? :-)

5 kommentarer:

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Åh, du är ju helt -wow! Du fick mig att fnissa också på slutet! Du är ju helt underbar... dina mail som får mig att le och skratta, ditt mod att synliggöra Mio och nu det här, du är ju helt toppen Annika!

Men vet du vad, det finns flera Pippis här i världen och det som du går igenom det måste man ha en Pippi i sig för att orka!

Så, vi är nog lite Pippi båda två tror jag;.))

Anonym sa...

självklart är du annica, så lika henne på alla sätt o vis. hoppas allt är väl annars. Kramar!

Tinna sa...

Nej hjärtat, jag tycker inte alls du är någon "Annika". Annika är ju väldigt försiktig och vågar inte ta strider eller stå främst i ledet. Det gör du. Är det någon som vågat att ifrågasätta och att våga ta plats så är det du. Det är viktigt att ta plats om man som du och som Pippi även ser till att GE plats. Jag tror både du och Melissa är Pippi! Tjolahopp, tjolahej, tjolahoppsansa!

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Kikar in här som vanligt;.))

"Mormor Lena" sa...

Du är varm, cool och fin. Du vet väl vad man säger? "Sådan mormor, sådan dotter-dotter"! Din mormor finns i dig. Du finns i henne. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara. Inget kan ändra på det. Inte ens begrepp som Himmel och Jord.