10 september 2009

påfrestande butik

Igår så var jag inne i butiken som har mina favoritbarnkläder för att köpa en present till en väns barn. Jag ville så gärna köpa presenten just därinne för att jag tycker dom är bäst. Och små bebisar skall ha det bästa. Men det var extra jobbigt att gå dit, för det var ju just där som jag hade tänkt handla kläder till vår son. Ja jag handlade faktiskt ett set, men det var för stort för Mio så det kunde han inte ha på sig den enda gången vi klädde honom.

Jag gick en sväng på stan och strosade och drog mig sakta ditåt. Kände mig ganska stark och gick in i affären. Jag hoppades att inte dom trevliga butiksbiträdena skulle fråga något och smög mig in mot hörnet med babykläder. Jag trodde att jag klarade mig okej, och började välja. Det är inte så lätt att bestämma sig nuförtiden så det tog en stund. Plötsligt utan förvarning kände jag att jag inte fick någon luft och började svettas floder därinne i den luftkonditionerade butiken. Jag blev flammig och röd i ansiktet och började må illa. Min kropp berättade för mig att jag visst inte mådde så bra som jag trodde. Så jag såg nog konstig ut , flåsande, illröd och med svetten droppandes från näsan, där jag stod och drog och kände på alla dom små dräkterna för att känna så dom inte hade några hårda sömmar eller vassa knappar. Men jag gav mig inte. Helt genomblöt stod jag till slut i kassan. Jag betalade och fick mina varor i en fin liten påse. När jag kom ut på gatan kände jag mig som om jag bestigit Mount Everest. Men jag klarade det!

9 kommentarer:

Unknown sa...

Hejar på dig!!

Amanda sa...

vad duktig gjort av dig, du ska vara stolt över dig själv :D styrkekramar!

jessi sa...

Tack vad ni är omtänksamma!!! Kram Jessi

Ulle sa...

Wow. Vilken prestation. Kramar.

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Åh, det var strongt! Herregud... förstår såväl din känsla... en annan började ju gråta på Ikea över sängkläderna till barn..åh... det var ju helt wow att du fixade detta...wow! Jag hade inte klarat det. Go Jessi! Du är så varm och stark!:.))

"Mormor Lena" sa...

Du underbara människa som möter sorgdraken och tar striden med honom! Det är en bragd det du har gjort idag. En stor bragd!

Tinna sa...

Käraste Jessica, jag blir så otroligt varm i magen och får en tår av stolthet när jag läser vad du gjorde. Du är fantastisk!!!! Bamsekramen oskar från mig till dig.

Unknown sa...

Hej Jessica. Nu har det gatt ett tag sedan du blev anglamamma. Jag ar ju ingen nara van, men har tankt pa dig och din familj under hela tiden. Ville bara saga att jag beundrar dig och hur du skriver din blogg. Du verkar saaa stark, men samtidigt sa talar du oppet om nar du inte ar det. Jag tror att du har hjalpt manga under dessa manader, bara genom att vara.
Det var valdigt starkt av dig idag i affaren, maste ha frestat pa jattemycket.
En stor kram full av beundran,
Lena fd Rojas

Sofia sa...

Åh äskling !
Vad duktig du är och måste säga till dig själv!

Blir otroligt rörd att du orkar möta sorgdraken som Lena säger.

Den babyn som får de kläderna måste vara väldigt stolt över att känna dig.
Kram Sofia