24 september 2009

Änglalinjen.

Ja, idag så ringde det på min änglatelefon ;

- Mamma , mamma, idag har jag varit på ett jätteroligt änglakalas! ropar Mio glädjestrålande.
- oj, svarar jag, det låter spännande, berätta!
- Ja, det var liksom dubbelt så roligt !!
- Jaha.. hur menar du nu? dubbelt så kul jämfört med vaddå ?
- Nej du förstår inte ju, bara dubbelt så roligt.
- Nej, skrattar jag, du har rätt jag fattar inte, du får förklara!
-Jo, det var två tårtor och två fiskedammar och man fick två ballonger och två godispåsar.. och så fick man leka alla lekar och sjunga alla sånger två gånger!
- Ja det låter ju superroligt! svarade jag men vem är det som fyller år som firar så mycket idag då?
- Det är ju Antonia och Gabrielle som fyller ett år idag! Och dom låg samtidigt i sin mammas mage så dom har en födelsedag tillsammans. Fast dom är ju två olika ändå liksom, så dom ville ha varsin av allt.
- Ja , ler jag, såklart dom skall. Det låter som ett fantastiskt änglakalas! Jag har också firat flickorna idag och blåst såpbubblor från min balkong!
- Ja , fnissar Mio det vet vi ju redan för vi såg ju dom ju!
- Så bra, svarar jag, godnatt puss på dig nu, och krama Antonia och Gabrielle från mig!
- Aldrig!!! jag kan ju inte krama tjejer ju!
- Nej , förlåt Mio men ett par slängpussar kan dom väl få?? svarar jag leende.
-Du är ju knasig du fnissar Mio, det behöver inte jag göra, dom kan du ju ge själv!
- Ja hjärtat du har ju rätt, det är klart jag kan!!

Nu skall jag gå ut på balkongen igen och slängpussa :-) och till Antonia och Gabrielles familj och närmaste skickar jag en stor kram!
Lite vackra blommor, som jag såg i våras, i Antonia och Gabrielles egen färg..

3 kommentarer:

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Åh, jag önskar stenhårt att det har varit så idag -precis sådär! Jag skulle inte ha velat att de hade det på något annat sätt! Tack snälla för det fina inlägget!!!

"Mormor Lena" sa...

Jag läser och bara njuter av den inre bild du ger mig. Helt underbart skrivet! Jag ville att dagen idag skulle vara ljus och glad. Antonia och Gabrielle är ljus. De är inte sorg. Sorgen är en känsla som finns i mig. Din berättelse gick rakt in i mitt hjärta. Tack!

Tigertossengirl sa...

Hittade hit och började läsa din blogg. Blev så tagen av det som hänt er. Tårana är nästan på väg att komma så berörd blir man. Tycker det är bra och starkt av dig att du vill dela med dig av er stora sorg. Fint namn er lilla pojke fick. Skänker en stor tanke till er.