08 november 2009

Min pappa Kalle

Grattis älskade pappa på fars dag! Idag tänker jag på hur mycket kul vi haft tillsammans genom åren. Vi har flugit ballong, helikopter och motorseglare, du har haft stor båt, liten båt och snabb båt. Jag tror vi hade en husvagn med, men antagligen så gick det för sakta att köra bil med en sådan hängande bakom så den byttes förmodligen mot något snabbare. Vi har åkt motorcykel och snöscooter , men det fick vi sluta med efter att du och Jocke hade parkerat den på Öresjös botten.Vi har åkt skidor, både på vatten och snö. Vi har ridit tillsammans, både på hästarna jag haft när jag var yngre, och på westernridskolan för inte så många år sedan. Vi har ute och kuskat runt i Europa; jag minns att vi hälsade på bror i Frankrike, vi tältade i Italien, och åkte husbil till Danmark. Vi har bilat till Schweiz och Monaco.Vi har varit på Mallorca och Teneriffa och säkert många fler platser jag inte minns just nu. Du har fixat och hjälpt mig med lägenheter och hus. Nu senast byggdes vår fina altan. Vi har delat glada dagar och svåra. Ja du är en mångsysslare av rang. Men jag vet allt vad du är allra bäst på. Det är att vara vår pappa.
Jag älskar dig, ha en fin fars dag! Kram Din Plussika

Här sitter jag parkerad på kofångaren på din Willys jeep

Här åker vi båt i Stockholms skärgård och blir överraskade av ett ösregnMin roliga pappa Kalle på kalas i somras, med champagnekorkar i öronen.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Ja det är ju inte alla som har en pappa Kalle.
Men jag har ju en också de är ju något alldeles extra!!
Min Kalle är lite sjuk just nu men han är en seg gubbe!

Grattis alla Pappor !

Kram Sofia

Mamma Melissa sa...

Vilken härlig pappa!:.))