18 november 2009

hej

Lite uppdatering om vårt liv här i Kuggeboda.
Vi har haft fullt upp den sista månaden, och mer roligt blir det. Vi har varit i Borås, hälsat på vänner och plockat svamp. Vi har varit i Göteborg och hälsat på familjen som jag jobbade hos som barnflicka när jag var yngre. Vi hade en supermysig helg med mycket gott att äta och dricka och många glada skratt. Nu håller Martin på att renovera och fixa lite på övervåningen, och vi har även höstfixat i trädgården. Jag går fortfarande min keramik kurs på Onsdagar, sista gången är nästa vecka.

Nu i helgen som kommer blir det utflykt till Kristianstad, vi skall på Lasse Winnerbäck på Lördagen och har hyrt ett litet hus, tillsammans med goda vänner, som vi skall övernatta i . Ja och helgen därefter har vi glöggfest i Kuggeboda city :-). Efter det följer julbord, middag med vänner och julestök. Vi firar julen i Borås och Nyår i Siljansnäs. Tänk att detta året snart har gått. Det trodde jag aldrig när vår värld stannade den 28 Mars i år. Vår döda sons födelsedag.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jessika och Martin!
Ni verkar ha mycket omkring er så jag tar tillfället i akt och välkomnar er annandagjul kl 13.30 på vår sedvanliga lunch med lutfisk! Ska skicka till Jocke och Anna, snackar du med honom säg till honom. Hoppas alla kan! Kram till er båda i novembermörkret. Moster Lotta

jessi sa...

Hej Lotta, vi kommer såklart! Men bror firar julen i stockholm i år. Kram J

Anonym sa...

HEJ! låter härligt med renvoering och pyssel, massa kalas och en konsert att se fram emot! Ta hand om er! Många kramar kusinvitamin p

Anonym sa...

så roligt att ni har det ni gör :) önskar er en fin kväll :) Kram

"Mormor Lena" sa...

Hej Jessica och Martin!
Idag fick en vän till mig veta att bebisen i magen inte levde längre. Jag känner mig lite tom just nu, men en sak vet jag att jag kan göra för henne och hennes man. Jag kan ge henne adressen till er blogg. Genom bloggen ger ni andra hopp och tro på ett liv efter den värsta upplevelsen av alla. Tack för att ni orkade och orkar ge det till andra!

jessi sa...

Åh Lena. Det gör så ont i mig att höra om din vän och hennes man och deras barn. Jag tänder ett extra ljus på Mios hylla idag och tänker på familjen. Om det finns något jag kan göra, let me know. Kram J

Anonym sa...

Jessika och Martin!
Vad glad jag blir, inte läst svaret förrän idag. Sara sa till mig att ni svarat här- KUL att ni kommer!

Kram och Välkomna!

Varit och lyssnat på Carin Mannheimer och Mia Skäringer om tema kärlek ikväll, det innebar både glädje och skratt.

Tinna sa...

Tänk varje gång jag läser om ert liv i "Kuggeboda" så ler jag. Min Jessica skall bara bo på en plats som heter "Kuggeboda". Det är du det. Och jag är så himla glad att du och Martin kunde komma till oss och att barnen fick tillfälle att träffa dig igen, efter alla dessa år. Du skall veta att dom tyckte det var så urmysigt och sa att nu får det fasen i mej inte ta lika lång tid till nästa gång. 18 år.... nä tror inte det! Du det är väldigt vackert nu i december på Liseberg. Du vet det där med julbelysning och så. Bara ett förslag. Sedan finns ju våren och så finns sommaren och så finns Kuggeboda (vi kommer GÄRNA tillbaka). Just nu sitter jag lite trött efter att precis ankommit Göteborg efter 10 dgr i Tokyo. Var tvungen att kolla in vad som händer runt om i världen... bl.a. i Kuggeboda. Kram hjärtat!knapskan

Mamma Melissa sa...

Tänker på er i massor... och om ni har vägarna förbi så ses jag gärna:.))