26 juli 2009

till MIN Martin..

... som är det finaste jag har

Klart man måste leta länge för att hittta den finaste människan, som kan få den stora uppgiften att bli far till ens barn. Det var ett långt och svårt jobb, men när jag funnit honom så visste jag direkt " -denna skall jag ha! ..Och nu i efterhand när vårt föräldrarskap inte blev som vi tänkt oss är övertygelsen om att jag valt rätt ännu större. Sökandet i alla dessa år är värt varje minut med honom. Närheten med M har blivit varmare, större och viktigare i det som hände när vi förlorade vår son till himlen. Tillsammans med honom fick jag den vackraste änglason jag sett.Tack vare honom och hans stöd kan jag tänka mig att gå vidare.

"tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dej, för jag trodde att du fanns och väntade mig, alla dagar jag vandrat så ensam och trött, för att möta den vackraste männskan jag nånsin mött" ~Åsa Jinder~

4 kommentarer:

Karin sa...

Åh vad fint skrivet.....och ja du har hittat din drömprins, det märks att ni är menade för varandra när man ser er tillsammans! Kram

Tinna sa...

Skall bli helt underbart att komma till er imorgon och få krama dig läääänge och varmt och även träffa din älskade Martin som jag hitills bara talat med i telefon. Vi syns snart hjärtat.

"Mormor Lena" sa...

Du är en fantastisk kvinna! Inget mindre än den bästa mannen är den enda mannen för dig. Din kärleksförklaring till Honom är så gripande

Ulrika D sa...

Vi brukade reflektera över det när vi först hade blivit föräldrar, denna oerhörda närheten och sammanflätningen vi kände till varandra. Jag tror att det kommer med föräldraskapet, och att det blir än starkare när något så ohyggligt inträffar som det gjorde för er. Kram.