08 juli 2009

ängla hjälp

Idag vaknade jag tidigt.. vi skulle få fint besök hit till vår stuga. Jag smög upp, försiktigt för att inte väcka Mios pappa som inte sovit så gott inatt. Jag fixade och grejade, och när M vaknade så åkte vi och köpte färska grönsaker och frukt till våra gäster. Det var inte vem som helst som skulle komma; utan en änglamamma, en änglamormor och en liten änglamoster. (+ en änglalillebror som bor i sin mammas mage). Eftersom vi bjudit hit våra vänner för att tacka lite extra för allt fint dom gjort för oss, så piffade och fixade vi lite extra, vi handlade god, ekologisk närodlad mat, plockade blommor hos grannen och köpte fina rosa prinsesskakor till lilla moster. Vi dukade och gjorde fint, men ungefär en timma innan dom skulle komma tornade molnen upp sig på himlen. Det blev mörkare och mörkare, vi plockade in allting igen och så kom DET STORA SKYFALLET. Det bara vräkte ner, och jag satte mig ner och suckade. -Det var ju typiskt, sa jag till min M, nu när vi skulle ha en sån mysig dag, men vädrets makt styr man ju tyvärr inte över .....Jag deppade över regnet en stund, och sen satte jag fart och började duka upp allt inomhus. Tände ljus och bar in blommorna. Inte helt nöjd över situationen, men jag tänkte jag får göra lite roligt av det , jag skickar ett sms till min vän som är änglamormor och skriver; - "Ni känner inte möjligtvis några änglar som kan puffa undan de mörka molnen nu när vi skall ha kalas :-) ??" och syftade då på deras änglar Antonia och Gabrielle. Men där i bestyren och i besvikelsen över vädret glömde jag skicka meddelandet och fortsatte med mitt.

Ungefär samtidigt uppe i himlen;
- Mio mio, kom , kom!!! vet du, våran mamma och mormor och lillamoster skall åka till din mamma och pappa på kalas!!
-Jaaa.. men det vet jag ju, det har mamma och pappa pratat jättemycket om...
-Men du förstår inte, fnissade Antonia och Gabrielle, vi måste hjälpa dom!
- Vad har dom nu ställt till med??
- Nej inget sånt, men din mamma är lite tokig Mio, fnissade flickorna igen, hon trodde att någon måste be oss om saker, hon visste ju inte att vi ser vad dom därnere på jorden tänker.
-Jo fast hon har ju inte varit änglamamma så länge som er mamma så hon vet inte hur allt är ju..
-Mio , vi retas inte med dig, vi tycker hon är rolig, men hon behöver hjälp och visste bara inte hur lätt det är att fråga oss direkt!
-Jaaa jag vet hon gör lite tokigt ibland, nu fnissade Mio med. Vad skall vi göra då?
-Jo hon tänkte att hon ville ha fint väder till kalaset så vi måste flytta molnen så dom kan sitta ute i solen och ha det mysigt
-Jag vill också vara med på kalaset, sa Mio, nu lite trumpen.
- Mio, lyssna här nu, sa Antonia det är klart vi är med på kalaset, men om vi flyttar dom svarta regnmolnen så dom kan sitta ute, så blir dom glada, och vi kan lätt se dom från våra fjädermoln när vi seglar förbi.
-Och jag fixar glass ,sockervadd och ballonger till oss häruppe, sa Gabrielle, så vi får tisdagsmys vi med!.
-Ni är så snälla mot mig jämt! sa Mio. Och er mamma och pappa och mormor har hjälpt min mamma jessi och Min pappa Martin jätte jätte mycket. ..Det finns väl inget jag kan göra..
-Jo, för tänk för att det finns det, sa tvillingarna i kör.Vi ger dom fint väder!
-Jaaaaa, sa Mio det kan ju vi nu!
-Kom igen nu , nu måste vi putta det hårdaste vi kan , sa tjejerna, fast du blir ju aldrig lika stark som oss, för du är ju kille,:-) hi hi, nej förlåt, nu retades vi igen, alla måste hjälpas åt om vi skall klara det! Och tillsammans puffade och knuffade dom på dom tunga svarta molnen....

Ungefär samtidigt på altanen i stugan;
-Älskling, sa Martin, det ser ut att börja lätta lite. -Skönt, sa jag för dom kommer om en kvart ungefär.
-Du , kom ut och titta,!! och när jag kommer ut och tittar så är det som en kant av svarta moln skjuts bort ifrån oss och ersätts av en klarblå himmel. ( med några få små vita moln på, där våra änglar kan sitta och titta på oss,)

Behöver jag säga att vi fick en underbart solig, mysig eftermiddag och kväll tillsammans?? Tack våra små änglar för hjälpen med vädret, och Ett stort tack tilll våra gäster för att ni kom och förgyllde vår dag. Älskar er! Hälsa alla dom i familjen som inte var med med en kram från oss. J
Två änglamammor som njuter av en vacker dag vid havet.

9 kommentarer:

"Mormor Lena" sa...

Ja, det var något magiskt över vädret... Med stor förundran såg vi regnmolnen försvinna när vi kom fram till ert vackra hus med utsikt över havet. Tack för att vi fick komma! Vissa dagar finns kvar i hjärtat för alltid, vår dag tillsammans är en sån dag!

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Ja, det var verkligen häftigt det där med vädret!:.)) Och vilket underbar historia -så måste det ha gått till!:.))

Tack så hemskt mycket för allt! Lillebror gillar sommarkök;.))

Lilja sa...

Åh, vad härligt att läsa att ni har träffats. Underbart! Å härligt att det sprack upp för er, klart att det var era änglar som ordnade detta. Med hälsning till er alla!

Jessica Lindström sa...

Helt otroligt egentligen vad små änglabarn kan göra =)

Jenna sa...

Det var en fin liten historia och jag kan tänka mig att det verkligen var så =)
När jag läste kunde jag riktigt höra hur alla barnen sa sådär.
Särskilt det där med att du var tokig ;)
Ska tänka extra på det när det är dåligt väder här, att man kanske kan be dom om hjälp? =)
många kramar Jenna

Sofia sa...

Vad bra att de era änglabarn kan fixa fint väder. Det måste de göra åt oss när ni kommer till oss med.

Skall be Elias att han pratar med dem också.

Kram Sofia

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Läser det här inlägget om och om igen... det är så vackert!

Och du, tack så hemskt mycket för ljusen! Kanonbra kvalitet! Nu kanske det blir att vi åker dit, där ni köpte dem, och gör storinköp:.))

jessi sa...

JA! uLLARED.. HAR GRAVLJUS ALLA SÄSONGER :-)

Mamma Melissa sa...

Vad fin bilden är!:.)) Vilka snyggingar vi är;.)