25 juli 2010

sommarläsning

På semestern läser jag mycket , det är underbart avkopplande och jag älskar när man liksom sugs in i en bok och tid och rum bara försvinner. Jag tänkte tipsa om några bra böcker som jag läst i sommar, och börjar med den här; Presidentens hustru av Curtis Sittenfeld. En fängslande roman, en berättelse om klass, förmögenhet och ras, men framförallt är det en kärlekssaga. Boken bygger delvis på den f.d presidenthustrun Laura Bushs liv. Jag sträckläste den, och tyckte mycket om den. Den får 3,5 solrosor av 5 möjliga. Det enda som sänker betyget något är att den mot slutet känns lite som en sammanfattning. Men låt inte det stoppa er .
Läs den!

1 kommentar:

Amanda sa...

tack boktipset jessi :) ska kommai håg vad den hette o sen om jag hittar den på biblioteket..kram på dig o martin :)