04 juli 2010

Semester

Ja nu har jag bara ett par veckor kvar att jobba , sen blir det semester. Vi kommer naturligtvis att tillbringa lite tid i vårt lilla paradis i Långasand, men vi funderar även på att ta en liten sväng någon annanstans. Vi tar det lite spontant isåfall. När vi har kollat lite på resor så har jag märkt att det är svårt att hitta bra och lättillgänglig information om landet eller staden man är nyfiken på. Det är ett virrvarr av erbjudanden om billiga flygresor och olika hotell. Jag har sökt efter sidor som samlar information och visar allt från bra boenden i olika prisklasser till olika sevärdheter. Är det någon som har tips om bra sådana sidor? Jag har fått nys om en jättebra reseguide som handlar om Kina och Peking, den kan jag rekommendera : http://www.mittensrike.se/ . Här är det samlat massa information, bilder och tips för dig som vill resa dit, eller om du bara är nyfiken på landet. Är det någon som har hittat fler sådana här bra resesidor så tipsa gärna om dem här i mina kommentarer. Tills dess kan vi ju kolla in på sidan om Kina och drömma oss bort till fjärran östern.

1 kommentar:

AManda sa...

trevlig semester...många kramar till dig o alla andra..