30 juli 2010

regn & böcker

Regnet står som spön i backen, vinden viner runt knutarna och det smattrar frenetiskt på stugtaket här i Långasand. Även om jag älskar sol och bad så måste jag tillstå att även detta är jättemysigt. Vi går här och bara myser, kollar lite på Tv, läser mycket, tar en biltur och umgås med släkt och vänner. Ja, det har blivit några böcker under semestern så jag tänkte bidra med ett par boktips till. Jag zappade förbi Oprah Winfrey show häromveckan och där gjorde hon reklam för de 4 böckerna i " The twilight saga" av Stephanie Meyer , som jag fått för mig var ungdomsböcker. Men Oprah och författaren övertygade mig om att detta är böcker för alla. Så min första semesterdag gick jag och köpte alla fyra. Jag sträckläste dom. Allra bäst var den första , men jag sträckläste allihop. De handlar om den omöjliga kärlekssagan mellan Bella och Edward. Omöjlig för att Bella är människa och Edward vampyr. De är lättlästa, spännande, romantiska och totalt beroendeframkallande. Den första boken får fem solrosor av mig, de följande betyg tre och en halv till fyra. Jag skall definitivt se filmerna när jag kommer hem.

Har du läst dessa? Annars - Grattis då har du härlig gripande läsning framför dig!

4 kommentarer:

jessica Lindström sa...

Ja visst är det mysigt även med regniga dagar... Blir så sugen på att läsa de böckerna nu, snacka om att du läst mycket i sommar!

jessi sa...

MMmmm Jessica det har blivit en del.. :-) Ja läs dom , alla jag hört som läst dom är helt lyriska.!!!

Unknown sa...

Hej hjärtat
Vilken underbar semester ni verkar ha....visst är det mysigt med regniga dagar då man bara får slappa...Att läsa är också något av min favoritsyssla men det blir tyvärr inte så mycket av den varan nu när man har två barn...Jag minns att jag sa till dig för ett tag sen att läs dessa Twilightböcker - de är jättebra! Men nej det kände du inte för då :)
Jag har de två första filmerna här hemma så det är bara att låna dem när ni kommit hem! Ha det bäst
Kram Kram Kram

jessi sa...

Ja Sandra det stämmer, jag trodde de var otäcka, men du sa ju att det inte var så farligt,tur jag ändrade mig !! ja jag måste se filmerna!! Kram på er med!