27 februari 2009

Fredagsmys i gula huset

Idag har jag inte tagit hand om mig bra alls, och det får jag lida för nu. Var och fikade hos en jobbarkompis och hade jättemysigt, men hoppade över lunchen till förmån för en kladdkaka som frestade på bordet. Sen åkte jag och handlade, blev tre tunga påsar. Jag och mina foglossningar hjälptes åt att bära in dom.Klockan var nu ungefär sex på eftermiddagen, och jag var så hungrig så jag vräkte i med 2 stora tallrikar sallad jättefort. Efter det toppade jag med smågodis, något jag inte ätit på ett halvår säkert. Sen slank det visst ner ett kilo vindruvor på det. Låg i soffan och kollade Lets dance. Mådde jätteilla. Då tänkte jag ta mig upp på övervåningen och fortsätta tv-kvällen i sängen. Nähä, då funkade inte nederdelen längre. Benen hängde inte med alls. Lyckades med väggarnas hjälp ta mig till trappan som sakta men säkert besteg, ja bestiga är det rätta ordet för det kändes lika långt och högt som att jag skulle klätttra upp för självaste Kebenekajse. Men upp skulle jag. Ett steg i taget. Tack och lov för det rejäla räcket. Jag skrattade gott åt mej själv mitt i det onda. Grannen är i Österrike och Martin i Borås, jag kan ju fasen inte sova mitt i trappen? Till slut var trappstegen slut och jag var uppe. Då gjorde min redan illamående mage revolt mot ansträngningen och jag kräktes upp allt godiset. Fredagsmys.
Nu har jag en plan; 2 stora glas vatten och sen lägga mig i sängen och stanna där.
Imorgon skall jag ta det lugnt och äta duktigt, vad tror ni om det? :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver så roligt! Det går säkert bättre med maten imorgon. Kram!

Madde sa...

wow vilken fredagskväll...hoppas det blir mysigare ikväll då ;-) Kram på dig

Anonym sa...

Ha ha ja , jag med.. :-)
Är man dum får man lida pin som Staffan brukar säga :-) Kram Kram!

Unknown sa...

Men lilla gumman, varför sa du inget om någon mat i stället, du hade fått det direkt om du bara sagt nått.....fy vilken kväll och förlåt att jag sitter här o skrattar, men när du skriver om det så låter det så roligt (även om det var tvärtom) Nä ta hand om dig så kommer vi snart ut till kuggeboda
kram kram

Anonym sa...

Sandra det var inte ditt fel, jag ville ju ha fika! jag ville bara dela med mig av hur det kan gå om man är så klantig,. :-) hi hi. Kram vi ses snart! Hälsa lilla prinsessan.