01 februari 2009

barnrummet

Ja då har vi börjat fixa till i det lilla gästrummet som nu skall bli baby rum. Eller vi och vi, det blir nog mest Martin som får fixa denna gången men jag sköter inredningen och piffet när grunden är klar. I går åkte vi och köpte wall cover, eller easy cover som det också kan heta. Martin kom ner efter någon timme och konstaterade att det fanns inget easy med den täck-tapeten. Men med lite tålamod så blir det säkert jättebra. Det gör lite ont i hjärtat att ta bort den gammaldags tapet som nu sitter, men den är smutsig och glipar i skarvarna så vi har inget val. Iden är sedan att måla vitt på vägggar och sedan slipa och måla fönsterkarmar och dörr. Sen sparar vi det sista till vilda bebin kommit ut och då skall vi välja och sätta fondtapet på kortväggarna. Det kommer att komma före-och efter bilder sedan!
Medans Martin slet med väggarna uppe skurade jag kökslådor och sorterade och organiserade i köket. Vissa saker har vi inte använt sedan vi flyttade in och de får åka nu. Sedan har vi ett nytt skåp i matsalen och där skall vaser och dyl. få bo. Skönt att komma igång med det även om det är långt ifrån klart. Jag vill ha det färdigt till bebis kommer.
Imorgon skall jag äntligen klippa mig och färga håret...åh vad det behövs, skall bli sååå skönt.
På torsdag skall jag till läkaren och prata med honom om ev. sjukskrivning. Jag har fått ännu svårare att gå i och med foglossningarna. Jag får inte med mig vänsterbenet alls när jag belastat mig några timmar. Då får jag liksom gunga fram och svänga med mig benet, som tur är är jag ju så svullen och liksom rund under fötterna så det underlättar ju :-) . Denna gångstil ser , som ni säkert förstår, oerhört sexig ut.
Kram Jessi- anka vanka.

Inga kommentarer: