12 januari 2010

"Hemlängtan"

Jag längtar hem till Borås. Ja missförstå mig inte nu, jag längtar inte bort från vår by, alla våra vänner här eller från vårt hem och min man. Men jag längtar hem. Hem till välkända gator, till hemliga smultronställen och framförallt hem till mina vänner. Att ha den där vardagliga kontakten med dem känns som en fantastisk lyx, den spontana promenaden, snabbkoppen kaffe, ett par omgångar yatzy, en liten shoppingrunda, en söndagsfilm, en jam session eller en lång oplanerad vin-natt med massa tjatter och fnitter. Nuförtiden när jag träffar mina Boråskompisar blir det ett par timmar här eller där, en fest med massa människor eller en snabb fika på stan innan man skiljs åt för ännu några månader. Jag ångrar inte att jag bosatte mig här med Martin, men jag önskar jag kunde ta hela vår by & en havssnutt, och lyfta upp den och lägga den nånstans i trakterna av t.ex. Hyberg eller i närheten av Nordtorp , ja i utkanten av stan.
Jag vet att det inte går, men man kan ju alltid önska.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med... det är dags för en spontan kopp kaffe...och en massa skitprat =) Längtar... Ps, i förra veckan öppnade vi "januaris" present... och vi vann på lotterna!! hela 50 kr!! Tjo!
Love

Jesse sa...

Tiden förändras och det är som du säger inget som man ångrar men man skulle vilja ha kakan och äta den! Jag saknar våra nattliga diskussioner, kul när vi bodde ihop för hundra år sen och långa kaffestunder på Bakgården!
Men tiden går åt bara....
Kram från den Gula Jesse

Sofia sa...

Ja flytta din lilla by till Hyberg
tycker jag låter super.

Ja jag saknar att du ringer och säger att "vi skall baka papparkakor" och bara rusa iväg till dig och glömma släcka vår adventsljusstake. Men tur att du bodde så nära då för nu så stod ju vårt hem kvar den gången. Hade det ju inte gjort det om jag åkt till Kuggeboda.
Och så saaknar jag dina köksfester till och med den som bordet var landningsbana hi hi
puss Sofia

Anonym sa...

Jag hör dig. Ibland känns det som att det är dem där små stunderna med sina vänner, som är a l l t.

Många kramar,
kusin vitamin

Anonym sa...

jag förstår hur du känner sig jessica. ibland så längtar man tillbaka...tänker på er. kramar

Caroline - Mamma till Julia sa...

hittade hit genom melissas blogg. fick tårar i ögonen direkt när jag kom in på din sida. vet inte vad jag ska skriva, ville mest skriva något.

kramar

"Mormor Lena" sa...

Jag har alltid tyckt att det skulle behövas hav här! Kram!

Jeensiie sa...

Fortsätt drömma, det är därför drömmar finns =)
Jag önskar också att ni bodde närmare

Skaffat en blogg för ett tag sen med ;) kika in om du vill =)