21 januari 2010

Årets bild 2009

Ja jag tycker att jag har världens bästa man . Omtänksam, rolig, varm och trygg är bara några av hans fina egenskaper. Fast hur bra man än är så finns det alltid något som funkar sämre. Ja något som inte är lika bra som det andra. Min man är som solen, även han har en baksida. Ja jag har hittat en defekt, ett fel. Han kan inte fotografera. Då menar inte jag att han tar trista halvfula bilder. Nej han kan inte. På precis samma sätt som mormor inte kunde. Med halva huvuden i ena hörnet, konstigt valda motiv och oskärpa. Ja han har fotat mig i vinklar som jag inte ens visste att jag hade. Inte en fin bild på mig är tagen av honom sen vi blev ihop. Nu är ju detta en defekt jag kan leva med, och dessutom ha lite roligt åt. Han tycker väl att det är sådär roligt men det får han bjuda på. Så bjuder jag på mig själv som motiv på "årets bild 2009" . Jag blev så glad när första snön föll och bestämde mig för att trotsa kylan och vätan och göra en snöängel i bara mysbyxor på gräsmattan i vår trädgård. Jag slängde till Martin kameran och förklarade att jag ville ha en fin bild på snöängeln till bloggen, ja så jag liksom kunde skriva att jag gjort en ängel till Mio som han kunde se från himlen. Ja här ser ni det fantastiska resultatet. Årets bild 2009 fotad av min älskade man.
Årets bild; Snöängeln, fotad av Martin Ohlsson

7 kommentarer:

Sofia sa...

Ha ha !
Jag trodde inte att du skulle lägga ut bilden men den är ju helt underbart rolig!
Skrattar mera nu än när jag såg den första gången.
Mio måste ha skrattat gott också.

Du har en rolig man du !!!
Kram Sofia

Anonym sa...

ha ha ha ha!!!!!!!!!! Som har har väntat på denna bild!!! Tack för skrattet!!

Kram Love

Anonym sa...

Ha ha ha den är ju sååå underbar!!! Den är verkligen mitt i prick så att säga ;) Heja Martin!

Massor av kramar!

Mamma Melissa sa...

Ha ha ha ha! Ja... man kan väl säga att det är en vinkel som Mio INTE ser uppifrån Himlen;.))

Anonym sa...

Heja Martin, där fick han verkligen in en vinkling som vi andra INTE ser så ofta, thank God:-)

Haha, han kanske har talang ändå, för att kunna få tillen så makalöst dålig/rolig bild!?

Kram Sara

Anonym sa...

Ja kan bara instämam i alla andra hahaha--- SÅ rolig bild!!! Jag vill nog säga att den på sitt sätt är kanonbra. Fler såna härliga bilder så vi får skratta ...Kram moster lotta och hälsa Martin!!

Jessica Lindström sa...

Haha det här är verkligen årets bild!!