04 augusti 2010

Borta bra..

..men hemma bäst. Ja det är alltid skönt att komma hem. Vi har packat upp och tvättat och klippt gräset. Trädgården såg ut som en djungel, och det är dags att skörda hallon, smultron, vinbär och physalis. Jag skall klippa ner lite kryddor och frysa in kryddsmör också. Om nån vecka bör tomaterna börja mogna. Mums ! Ja och så får man ju lata sig lite med :-) Vi skall iväg på en liten tur till Köpenhamn med goda vänner också, vi tar tåget, och så har vi bokat ett litet hotell som såg mysigt ut nära Tivoli. Lovar att lägga ut bilder sen. Ha det så gott sålänge! Kram J

4 kommentarer:

Jesse sa...

Hej vänner,
Är hemma och är sjuk och satt och läste i bloggen.....gick tillbaka till början på 2009.... det är så fruktansvärt! Sitter här och gråter för er skull och för Mio som aldrig fick lära känna er.... Jag tänkte på att han och Holly skulle ha varit exakt lika gamla och vilken busig underbar kille han hade vuxit upp och blivit med er kärlek! Jag har så svårt att ens tänka tanken att förlora ett barn... Det är så fint allt du har skrivit Jessi, kanske skulle du skriva en bok om sorgearbetet och glädjen i minnena.


Jag förstår av bloggen att ni har en underbar semester hoppas att Köpenhamn blir myspys kanske skulle du passa på att vikariera för den lilla sjöjungfrun nu när hon är i Shanghai! Massa goa kramar till er och så har jag bett min mormor och Kizzy att kolla upp så Mio inte trillar och slår sig för mycket för det är nog mycket spring och bus nu!!! Jesse

Marina sa...

Jag blir alltid så berörd av att gå in på din/er blogg och se finaste lilla Mio. Nu menar jag inte obehagligt berörd så missförstå mig inte... Jag berörs av hur du/ni har kämpat vidare med Mio fortfarande vid er sida. jag berörs av er sinnesnärvaro och av att ni är en så självklar familj. jag älskar dig jessie, du är en helt fantastisk kvinna och jag hoppas att du kan känna det långt in i hjärtat.

jessi sa...

Tack för era fina ord goaste, goaste ni!!!
Kram j

Amanda sa...

hej jessi..låter som om ni haft en bra semester, vad härligt :) alltid är det borta bra men hemma bäst vart man är..kram på dig!