06 december 2008

Namnförslag önskas.

Vi har börjat fundera lite över namn och vill gärna ha inputs och ideer från er med! Jag har plockat bort de flesta namn med R i för det låter inte som jag vill på dialekten härnere. :-)
Killnamn
Vi har bestämt att om det blir en kille skall han heta Acke efter min farfar. Kort, ovanligt och coolt tycker vi.


Tjejnamn
Här vill vi ha förslag, vi vill gärna att namnet inte är för vanligt.
Här är några av våra förslag : (mitt favoritnamn är nr 1 )
1. Joline
2. Esther
3. Judith
4. Edith
5. Mimmi ( Martins farmor)
6. Petronella ( Martins förslag , jessi mindre förtjust :-) det är även ett R i )

7. Alda

så tyck gärna till & kom med förslag i " kommentarer" eller i gästboken!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Joline är stenklart!!

OCH MEGAGRATTIS SÅ KLART!!!!!

Vad glad jag blir!!! :-)

Anonym sa...

Hihi.. jamen grattis i efterskott då :) Min kära mor kom på det först kl 23 igår kväll ;)
Nu är han hemma, så nu kan vi börja diskutera jul och så. Klart att vi får se till att ses någonting! Ni vill inte ta er till Dalarna över nyår?

Kram!

Petra sa...

Superfina namn! Med en sådan gedigen lista är det bara koppla av och låta beslutet komma med bebben! Petronella heter förresten vår lilla Malva i tredje namn.
kram petra