18 november 2008

Ljus i höstmörkret

Åh vad härligt att få lite besök i helgen. Då gör det inget att det är mörkt och vinden pinar, desto mysigare att tända ljus och bjuda på något gott att äta. Staffan med kompis ( Lankan) har varit här i helgen, Vi skulle spela tillsammans i Lördags men Staffan fick bära det tyngsta lasset, själv satt jag och lyssnade och njöt, och var bara uppe och gästade lite. Kul iallafall att få sjunga , det var längesedan.
Annars är läget ganska bra. Energin börjar komma tillbaka och hormonerna har varit stilla iallafall denna veckan. Skönt. Inte så kul att va häxa. Eller lipsill heller för den delen.

Något spännande har börjat hända på min kropp. Nej- det är inte magen som har börjat växa än.. (har fortfarande mina vanliga jeans) utan föttena. 2 storlekar denna veckan. Jättefula. Fattar ingenting. Trodde man skulle få köpa mamma byxor snart, men det blir mamma dojjor istället, mjuka, runda i stl 42 . Undrar om dom har det på din sko.
Stödstrumpor. Lyssna på ordet. Stödstrumpor. Fy fasen. Ja det var bara att bita i det sura äpplet och köpa ett par. Man fick ett års medlemskap i P.R.O med på köpet.

Nu skall jag lägga ut löständerna, hämta min sjal ,sätta mig i gungstolen och ta fram korsstygns broderiet. So long!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, här hnder grejer! Jag har redan börjat klura på en liten mini-stickning, men färgvalet är halvsvårt. + att jag nog måste börja sticka nu för att ha en fin klar till nedkomst (jag lär få kasta ett par tio sycken först) :)

Anonym sa...

Sötis!!! .. kanske benvitt, eller brunt.. grönt???? allt är fint men inget rosa till denna rockbebis. Även om det blir en tjej :-)

Massa kramar J