13 november 2008

Inne i vecka 20 av 40!!

Äntligen har ca halva tiden gått. Det har känts som en evighet, och det är ju ett gäng dagar kvar :-) Men den som väntar på något gott....
Ja än så länge har flest gissat att det skall bli en pojke. Vi har också trott det hela tiden.. blir spännande att se. Jag har kollat upp några helt ovetenskapliga sägner om hur man kan gissa könet och nu skall vi se vad de pekar på.

1. Vad har bebisen i magen för hjärtfrekvens? MITT SVAR 155 slag / min. ( bara kollat en gång )

Enligt gammal tradition blir det oftast en flicka när hjärtfrekvensen är högre (över 140)


2. Vad har du för tankar om apelsinjuice under din graviditet? MITT SVAR: Jag är jättesugen på apelsinjuice, nästan mer sugen än tidigare ( + citrusfrukter )

Många säger att när man är sugen på surt / C-vitamin-rikt tyder det på att det blir en flicka!

3. Hur växer håret på benen under graviditeten? MITT SVAR: Fortare än tidigare känns det som iallafall :-)

Det sägs att om håret växer håret snabbare än förut ska detta tyda på att det är en pojke.


4. Hur är det med temperaturen på fötterna? MITT SVAR Lika varma eller varmare som före graviditeten ( varma och svullna )

Blir fötterna kallare under graviditeten ska det peka mot en pojke. ( flicka=varmare)


5. Enligt den kinesiska födelsekalendern på
www.gravid.se blir det en flicka.

6.Enligt Jesse C:s vetenskapliga metod ( se kommentarer nedan) blir det en flicka.


TESTSVAR: Ja här ser det ut att stå 5-1 till FLICKA.


To be continued...Mer exakt svar utlovas i April


( *Kanske någon kan någon annan sån här gissningsmetod?? skriv!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoho
Det finns väl bara ett sätt!!!!!
Vilken ställning som den blev till i!
Har hört att det skulle vara en tjej om det var missionären och kille om det var doggystyle! hihi

Kram från en tjockis till en annan!
Jesse

Anonym sa...

Den var bra, skall ta med den i resultatet!!! KRAM !!!! den bruna Jessi