08 mars 2010

När det händer..

.någonting riktigt bra, eller någonting riktigt svårt, så inser man att det viktigaste man har är ens familj och vänner. Men en god vän till mig sa en gång; "Man skall inte förringa värdet av materiella ting." Jag är böjd att hålla med. De små minnes saker vi har efter vår son betyder oerhört mycket. Jag skulle också tycka att det vore otroligt svårt att bli av med mina fotografier, mina minnen över glada och svåra stunder i livet.

Men jag tycker också om fina saker. Ja mysiga små grejer jag hittat på loppis, fått i present, eller köpt vid något speciellt tillfälle. Saker med affektionsvärde på något vis. Saker som har en liten eller stor historia runt sig. Så nu kommer en ny liten serie där jag tänkte visa upp lite små eller stora, billiga eller dyra, fådda eller köpta saker som jag just nu går omkring och myser lite extra över. Utan inbördes ordning. Detta kan bli en lång serie. Hur lång som helst inser jag nu.. :-)
Mina favoritsaker del 1.

Mitt stora Yankee candles ljus, som just nu sprider härlig doft i huset i väntan på våren. Jag tycker om det så mycket för det påminner mig om den underbara, väldoftande människa som gav det till mig. Det påminner mig också om när jag och några vänner var i USA, mitt livs bästa resa. Där fick vi just ett sådant ljus i välkomstpresent. Så det är ljuv doft och fina minnen som sprids i huset när ljuset tänds.

2 kommentarer:

Ulle sa...

Söta du.

Karin sa...

Mitt livs bästa resa också....Det var det första jag tänkte på när jag såg kortet :). Kram