15 januari 2009

nu har 28 veckor gått...

.. och allt ser bra ut. Jag var hos barnmorskan igår och gjorde glukosbelasting, den var bra, visade inga tecken på förhöjt blodsocker. Blodtryck var bra, något lägre än sist. Järn & blod värdet var jättebra trots att jag slarvat med både vitaminer och järntabletter..... jag tror minsann vi har vår fina råsaftcentrifug/ juicepress att tacka för det. ( Tack bror och Anna för den ypperliga julklappen ) Bebisens hjärta slog 155 slag/ minuten.

Jag har nu gått upp 300 gram sen jag skrev in mig, inte så mycket :-) , men det börjar ändå kännas tungt. Jag vill inte uttrycka det som att magen på något vis skulle vara ivägen, men längre armar hade inte varit fel.

Har fått önskemål om foto på mej här på bloggen, den som önskar har inte sett mitt vätskefyllda nylle och min groteska näsa. Känns som jag kan bespara er den bilden och bespara mig förödmjukelsen :-) , kanske kommer det en bild på bara magen sen när den är lite större !!
Massa kärlek till er alla, kram Jessi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag insåg det också, men jag orkade ionte ändra ;) Ska pilla med det i helgen istället.
Kul att råsaftmojängen funkar bra, vi använder vår massor också! :) Släng i lite persilja så får du i dig extra mycket järn. Hihi.

Puss&Kram & hälsa martin!

Anonym sa...

jaja, jag får ju träffa dig snart, så jag får väl hålla ut.... kram p