22 oktober 2008

stor lättnad

Idag fick jag provsvaren från trippeltestet. Man har ju gått och oroat sig för att sannolikheten för kromosomfel skulle vara hög. Det är ju en risk med att ta fostervattensprov. Men det visade sig att jag var en duktig bebisfabrik , sannolikheten för t.ex downs syndrom låg på 1 på 3400 , ett superbra resultat för min ålder enligt min barnmorska.( Det normala bara beräknat på min ålder hade annars legat någonstans på 1 på 250. ) Så det känns TOPPENbra idag!
Kram på er alla!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt för er, med provsvaren!
Jag tyckte också att det var en stor lättnad med nuppen!
Massa Kramar
den gula tjocka Jessican

Anonym sa...

Tack jaa jag har oroat mig alldeles för mycket, nu har vi gjort ultraljudet med så nu skall jag försöka börja glädjas och faktiskt tro att det kommer gå vägen:-)